جنایات آل سعود ادامه دارد

افشای شکنجه های قرون وسطایی علیه شیعیان عربستان

دو شنبه 6 شهریور 1396 - 15:1:14
افشای شکنجه های قرون وسطایی علیه شیعیان عربستان

به جوانان شیعه تهمت های ناروا را می دهند و آنها را در دادگاه هایی با قضات وهابی و حکم از پیش تعیین شده محاکمه می کنند به گونه ای که متهمان از کمترین حقوق خود در این دادگاه ها برخوردار نیستند.

عوامیه-الکوثر: منابع خبری می گویند باگذشت حدود سه ماه از حمله نیروهای امنیتی عربستان به منطقه شیعه نشین عوامیه ، تاکنون  30 نفر با روش های گوناگون به شهادت رسیده اند.

به گزارش الکوثر، این منابع افزودند نیروهای امنیتی همچنین  پیکر تمامی شهدا را مصادره  و بستگان و اقوام آنها را از برپایی مراسم عزاداری منع کرده اند.

مادر یکی از شهدای عوامیه می گوید مسئولان پیکر شهدا را به ما تحویل نمی دهند تا داغ ما را بیشتر کنند و علاوه بر این اتهام های ناروا را به فرزندان ما نسبت می دهند و از میان این 30 شهید فقط پیکر 7 نفر از آنها به خانواده هایشان تحویل داده شده و پیکر مابقی شهدا در مصادره نیروهای امنیتی قرار دارد و تازه خانواده های همین هفت شهید نیز اجازه نداشتند برای فرزندان خود عزاداری کنند.

مردم قطیف هم از شکنجه های قرون وسطایی علیه شیعیان سخن می گویند و تاکید می کنند سینه و جمجمه بسیاری از شهدایی که پیکر آنها را تحویل گرفته اندخالی بوده و بر پیکر برخی شهدا نیز آثار شکنجه مشاهده شده است و برخی از آنها هم مثله شده اند.

اقدامات آل سعود در مصادره پیکر شهدا و شکنجه شدید زندانیان شیعیان گویا ریشه درتاریخ دارد.

براساس شواهد تاریخی، عبدالحسین بن جمعه از رهبران سیاسی شیعیان عربستان در دوران عثمانی، کسی بود که در برابر حملات عبدالعزیز بن سعود برای اشغال قطیف و تحمیل حاکمیت خود بر این منطقه ایستاد و با نامه نگاری با وکیل عثمانی در بصره از او خواست به او در رویارویی با ارتش بن سعود کمک کند.

هنگامی که ارتش بن سعود به عبدالحسین دست یافتند(سال 1914) او را با شمشیر مجروح کرده و زنده دفن کردند و از آن زمان تا کنون پس از سپری شدن یک قرن  هنوز هم کسی نمی داند پیکر این رهبر شیعه کجا مدفون است.

 پس از آن هم جریان اعدام ها و حذف مخالفان و فعالان سیاسی در عربستان ادامه یافت و برخی زندانیان از دهه شصت قرن گذشته جان خود را زیر شکنجه از دست دادند و پیکرهای آنها تا کنون سرنوشت نامعلومی دارد و کسی از محل دفن آنها اطلاعی ندارد به جز مسئولانی که جان این شهروندان مظلوم را در زندان های تاریک گرفتند و در این میان می توان به نام شهدایی همچون عبدالرئوف بن الشیخ حسن الخنیزی، عبدالمجید الشماسی، حسن بن العلامة الشیخ فرج العمران، عبدالواحد العبد الجبار، حسن صالح الجشی و شهید محمد الحایک اشاره کرد.

و البته بسیاری دیگر از شهروندان انقلابی نیز به بهانه های مختلفی اعدام شدند؛ بهانه هایی که نشان از تمایل مسئولان سعودی برای کشتن جوانان عدالت خواه شیعه داشت و تنها گناه جوانان شیعه این بود که خواستار حقوق خود و آزادی بودند یا اینکه در برابر سیاست های سرکوبگرانه و ظالمانه آل سعود مقاومت می کردند که از این میان نیز می توان به نام شهدایی همچون خالد عبدالحمید، ازهر علی الحجاج، علی عبدالله الخاتم، محمد علی القروص و صادق عبدالکریم مال الله اشاره کرد.

در میان شهدای شیعه عربستان 80 شهید نیز در جریان قیام مردمی شیعیان در فوریه 2011 و در دوره 6 سال گذشته جان خود را از دست دادند و با شلیک گلوله یا انفجار در خیابان ها و یا شمشیر اعدام به شهادت رسیدند و عده ای از آنها نیز در حال شکنجه در زندان های سیاه و تاریک آل سعود به شهادت رسیدند و بستگان این شهدا حتی از تحویل گرفتن پیکر شهید خود نیز محروم شدند و اجازه عزاداری برای او را نیز نداشتند.

بنا به گفته ناظران حقوق بشر ، سیاست مصادره پیکرهای شهدای شیعه در عربستان ریشه در ترس و واهمه مسئولان سعودی از صداهای مخالف دارد تا جایی که آنها حتی از پیکر بی جان شهدا نیز هراس دارند.

شیخ نمر یکی از شهدایی است که 600 روز پیش حکم اعدام وی با شمشیر جاری شد.شیخ نمر نماد قیام مسالمت آمیز و مطالبه حقوق انسانی و سیاسی در قطیف و احساء بود که پیکر وی پس از شهادت توسط مسئولان سعودی مصادره شد و اعدام او به اصرار مسئولان سعودی صورت گرفت که دوست دارند از روش های امنیتی و سرکوبگرانه علیه تمام مطالبات مردمی استفاده کنند.

شیخ نمر که از حدود 19 سال پیش از شهادتش در کشور و شهر خود نیز محدود و محصور بود یک سال و نیم پیش از شهادتش بازداشت شد و سپس به دست مسئولان سعودی اعدام شد و پیکر پاک وی همچنان در مصادره آل سعود قرار دارد و آنها هم کسانی هستند که برای اجساد و دفت اموات حرمتی قائل نیستند در صورتی که این حقی است که شرع و عرف و تمام قوانین بین المللی آن را محترم شمرده است.

یکی از اهالی قطیف که خواست نامش فاش نشود گفته است : مسئولان عربستان فقط زندگی کریمانه را از شهدا نگرفتند، بلکه پس از شهادت نیز دست از سر آنها برنمی‌دارند و بدن های بی جان آنها را تکه تکه کرده و از هیچ جنایتی در حق این پیکرها فروگذار نمی کنند و بنابراین مظلومیت این شهدا به این خلاصه نمی شود که کسی برای آنها مجلس عزاداری برگزار نمی کند و محترمانه دفن نمی شوند بلکه این نگرانی جدی وجود دارد که در زندان ها و میدان اعدام یا در بخش تشریح و سردخانه بیمارستان ها چه بلایی بر سر این اجساد آمده است؟

یکی دیگر از بستگان شهدایی که پیکر آنها مصادره شده می گوید آل سعود پرونده سیاهی در زمینه شکنجه زندانیان و مصادره پیکر شهدا دارند و هیچ توضیحی درباره چگونگی و محل دفن شهدا نمی دهند و فقط می گویند در قبرستان مسلمانان دفن شده اند.

محمد فرزند شهید نمر می گوید یکی از دلایل مصادره پیکرهای شهدا توسط مسئولان سعودی این است که آنها از برگزاری مراسم تشییع جنازه و عزادرای باشکوه برای این شهدا نگران هستند چراکه این همه تکریم و احترام مردم باعث شود ادعاها و تهمت های آنها مبنی بر تروریست و خرابکار بودن این شهدا بر باد برود و از طرفی این تشییع جنازه ها و بزرگداشت ها خود عاملی برای همبستگی و شدت گرفتن قیام علیه نظام خواهد شد.

وی افزود: شهدا نمادهای اجتماعی و مردمی هستند که نظام می خواهد با مصادره پیکر آنها هیچ یادی از آنها باقی نگذارد اما جامعه مؤمن ما شهدای خود را فراموش نمی کند حتی گر پیکرهای آنها مخفی و پنهان باشد.


دو شنبه 6 شهریور 1396 - 14:58:51