هشدار درباره خطر و توطئه وهابی‌ها علیه مقدسات اسلامی

دو شنبه 6 شهریور 1396 - 11:47:30
هشدار درباره خطر و توطئه وهابی‌ها علیه مقدسات اسلامی

تهران- الکوثر: پژوهشگر و مورخ اسلامی با اشاره تلاش‌های وهابی‌ها و آل‌سعود برای ویران کردن قبر نبی اکرم (ص) تاکید کرد: اگر آن‌ها هراسی از واکنش مسلمانان آگاه و شریف نداشته باشند، بارها قبر پیامبر (ص) ویران کرده بودند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «شیخ مأمون رحمه»، مورخ و پژوهشگر تاریخی و اسلامی در گفتگوی اختصاصی با برنامه «حقائق التاریخ» (حقایق تاریخی) شبکه تلویزیونی «الکوثر» از دمشق درباره تلاش وهابی‌ها و آل‌سعود برای تخریب و ویران کردن قبر شریف نبی اکرم (ص) و گنبد سبز آن گفت: آن‌ها از سی سال پیش و یا بیشتر بارها برای تخریب قبر نبی اکرم (ص) و گنبد سبز  آرامگاه پیامبر (ص) تلاش کرده اند و بهانه و ادعای آن‌ها نیز در این باره این است که وجود این مقام شریف شرک به‌شمار می‌رود و اقدام زائران و دوستداران و عاشقان نبی اکرم (ص) زمانی که قبر پیامبر (ص) را زیارت می کنند و با تمسک به آن و شفاعت جستن از آن، به درگاه خداوند تبارک و تعالی متوسل می‌شوند، شرک قلمداد می‌شود.

وی گفت: وهابی ها از زمان محمد بن عبدالوهاب و کسانی که بعد از او به شیوه او عمل کردند و راه او را در پیش گرفتند، برای نابود کردن قبر شریف نبی اکرم (ص) تلاش کرده اند.

این مورخ اسلامی در ادامه با اشاره به توطئه‌های وهابی‌ها علیه اسلام تصریح کرد: این تلاش های آنها بسیار خطرناک است و همه مسلمانان باید در برابر تلاش های آنها بایستند. به خداوند سوگند می خورم که اگر آنها از واکنش مسلمانان شریف و بااخلاص و آگاه و کسانی که از توطئه‌های آن‌ها علیه دین و عقیده خود آگاه‌اند، بیم و هراسی نداشتند، از سال ها پیش قبر نبی اکرم (ص) را ویران کرده بودند.

شیخ مأمون رحمه تاکید کرد: وهابی‌ها می‌خواهند با ادعای شرک بودن، همه چیز را نابود و محو کنند. آن‌ها همه جهان و همه مسلمانان را تکفیر کرده اند و همه ملت های عربی و مسلمان را مشرک و فقط خود را یکتاپرست و خداپرست می دانند که به شیوه قرآن عمل می‌کنند.

 

.


دو شنبه 6 شهریور 1396 - 11:47:16