راز توجه و اهتمام آل‌سعود به قلعه خیبر

دو شنبه 6 شهریور 1396 - 10:56:6
راز توجه و اهتمام آل‌سعود به قلعه خیبر

تهران- الکوثر: یک پژوهشگر و مورخ اسلامی با اشاره به توجه آل سعود به قلعه خیبر تاکید کرد که این امر به ریشه تاریخی وهابی‌ها مربوط است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «شیخ مأمون رحمه»، مورخ و پژوهشگر تاریخی و اسلامی در گفتگوی اختصاصی با برنامه «حقائق التاریخ» (حقایق تاریخی) شبکه تلویزیونی الکوثر از دمشق درباره اینکه چرا وهابی‌ها بر حفظ و نگهداری «قلعه خیبر» واقع در شمال شهر مدینه منوره در عربستان سعودی و آثار متعلق به یهودیان تاکید می‌کنند نه بر حفظ و نگهداری از مقدسات اسلامی و در صدر آن قبر شریف نبی اکرم (ص)، گفت: طبیعی است که آن‌ها بر حفظ و نگهداری قلعه خیبر تاکید کنند و این امر بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی گفت: علت چنین رویکرد وهابی‌ها این است که آن‌ها خود از نسل یهودیان هستند. بر کسی پوشیده نیست که آل سعود از قبایل یهودی «بنی قینقاع»،  «بنی قریظه» و «بنی نضیر» هستند. آل سعود در اصل و اساس متعلق به قبایل یهودی هستند. اگر آن‌ها عرب و مسلمان واقعی بودند و در رگ‌های آنها خون عربی و اسلامی جاری بود، در برابر تجاوزگری‌ها و حملات یهودیان به مسجد شریف الاقصی به عنوان نخستین قبله مسلمانان، سکوت نمی کردند.

این مورخ اسلامی در ادامه تصریح کرد: وهابی‌ها اعلام می کنند که مسجدالاقصی برای آن‌ها اهمیت ندارد و همین‌طور قبر شریف نبی اکرم (ص) و قبور صالحان و همه اهل بیت (ع) و بلکه اماکن مقدس اسلامی برای آنها اهمیت ندارد بلکه آنچه برای آنها حائز اهمیت است حفظ آثاری است که نام و نشانی از تاریخ بدنام یهودیان است.


دو شنبه 6 شهریور 1396 - 10:55:12