درخواست تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری و اتحادیه عرب

یک شنبه 29 مرداد 1396 - 17:40:37
درخواست تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری و اتحادیه عرب

تهران- الكوثر: یک مقام اماراتی بار دیگر قطر را به حمایت از تروریس متهم کرد و خواستار تعلیق عضویت این کشور در اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ضاحی خلفان»، معاون رئیس پلیس و دستگاه امنیت کل دوبی خواستار تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب شد.

وی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی «توییتر» نوشت: عضویت قطر در شورای همکاری و اتحادیه عرب باید تا زمان مشخص شدن دولت جدید آن، به حال تعلیق در آید.

این مقام اماراتی افزود: نجات قطر از دست تروریست‌ها وظیفه اصلی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است. حامیان تروریست‌ها در قطر بدون اینکه مجازات شوند، به سر می برند. مقامات قطر با شبه‌نظامیان مسلح علیه دولت‌های عربی همکاری  و از این گروه‌ها حمایت مالی می‌کنند. سفارتخانه‌های قطر در جهان به محل حضور و جذب گروه های تروریستی و همکاری و همگرایی با آن‌ها تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: شبکه الجزیره قطر فرهنگ تروریسم را ترویج می دهد. این شبکه جوانان مسلمان را برای اجرای عملیات انتحاری تشویق و برای به‌کارگیری آن‌ها کمک کرد. الجزیره همواره از گروهی که از آن به «دولت اسلامی» نام برد- که در واقع «دولت شیطان» بود- قدردانی کرده است. الجزیره باید به علت ارتکاب جنایت تشویق برای ترور و ارعاب بازخواست و مجازات شود.


یک شنبه 29 مرداد 1396 - 17:40:26