با معروف‌ترین ساندویچ عربی آشنا شوید

سه شنبه 9 دی 1399 - 12:26:58
با معروف‌ترین ساندویچ عربی آشنا شوید

از معروف‌ترین خوراك‌های عربی كه البته در رستوران‌های لبنانی در ایران و سراسر جهان نیز می‌توانید امتحان كنید «شاورما» است.

تهران- الکوثر: این خوراك با استفاده از برش‌های ریز مرغ‌، جوجه یا گوشت بره بریان‌ شده و نان عربی تهیه می‌شود. این نان‌های ‌عربی «پیتا» نام دارند كه به راحتی می‌توان با آنها ساندویچ یا غذاهای لقمه‌ای درست‌ كرد. شاورما در واقع معروف‌ترین ساندویچ عربی است و معمولا با سس تند و ارده خورده می‌شود. اما آسان‌ترین و محبوب‌ترین شاورمایی كه در كشورهای غیرعربی رواج دارد به این شكل تهیه می‌شود.


مرغ پخته شده خرد شده = 1 عدد
پیاز قرمز = 2 عدد
سیب زمینی سرخ شده = 2 عدد
خیار شور = به مقدار كافی
گوجه فرنگی = 1 عدد
نان ساندویچی = به مقدار لازم
مواد لازم برای سس ساندویچ:
آرد سفید = 4 قاشق غذاخوری
ماست = 1 لیوان
آب = 2/1 لیوان
سیر = 5 حبه
نمك = 1 قاشق غذاخوری
سس مایونز = 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
ابتدا مرغ را با دو لیوان آب و یك حبه سیر و یك عدد پیاز در قابلمه روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا به مدت یك ساعت بپزد. پیازها را به صورت خلال ریز می‌كنیم و با كمی روغن در ماهیتابه سرخ می‌كنیم تا رنگ آن طلایی شود. مرغ پخته شده را خلال می‌كنیم و با پیاز در ماهیتابه كمی تفت می‌دهیم تا كمی طلایی شود. مخلوط را در ظرف دیگری می‌ریزیم و سس را روی آن می‌ریزیم و خوب با هم مخلوط می‌كنیم. اضافه‌های نان ساندویچی را دور می‌ریزیم و داخل آن را با مخلوط پر می‌كنیم و خیار شور با گوجه‌فرنگی خلال شده و سیب زمینی سرخ شده را روی مرغ می‌گذاریم.


طرز تهیه سس:
تمام مواد لازم برای سس را با هم در مخلوط‌كن با هم مخلوط می‌كنیم به‌طوری ‌كه سس صاف و یكدستی به‌دست بیاید سپس سس مایونز را در آخر به آن اضافه می‌كنیم و خوب بهم می‌زنیم.

شاورما غذایى بسیار لذیذ است. همچنین شاورما براى کودکان از ارزش غذایی بالا برخوردار بوده و ظاهر غذا هم بچه ها را ترغیب به خوردن می کند.


از صفحه آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی دیدن کنید

برای دسترسی به مطالب طب رضا (ع) اینجا کلیک کنید

از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


یک شنبه 29 مرداد 1396 - 16:35:28