«تونی بلر» مخفیانه از امارات پول دریافت کرده است

شنبه 28 مرداد 1396 - 14:8:18
«تونی بلر» مخفیانه از امارات پول دریافت کرده است

زمانی که نخست‌وزیر سابق انگلیس، سفیر صلح کمیته چهارجانبه خاورمیانه بوده از امارات مخفیانه پول دریافت کرده است.

تهران- الکوثر: تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس که مدتی سفیر صلح کمیته چهارجانبه در خاورمیانه بود، در طول مسئولیتش در خاورمیانه به طور مخفیانه از امارات پول دریافت می‌کرده است.

روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت، به ایمیل‌هایی دست یافته که بر اساس آن معلوم می‌شود امارات عربی متحده، تونی بلر را به عنوان مشاور استخدام کرده بود و مخفیانه به دفتر وی پول پرداخت می‌کرد. 

بلر، میلیون‌ها پوند به عنوان دستمزد مشاوره از حکومت امارات و از محل دارایی‌های حاکم ابوظبی پول دریافت می‌کرد. 

یک سال بعد از آنکه بلر از نخست وزیری بریتانیا کنار رفت و سفیر صلح کمیته چهارجانبه شد، نیک بنر رئیس دفتر بلر به امارات سفر کرد و با مسئول اجرایی دارایی‌های حاکم ابوظبی دیدار کرد.

تلگراف افزود، در موارد متعددی ایمیل‌ها نشان می‌دهند تونی بلر برای مشاوره‌ها و برای فعالیت‌هایش به عنوان سفیر صلح کمیته چهارجانبه از امارات مبالغ هنگفتی دریافت کرده است. 

پرداختی‌های امارات به تونی بلر در دوره‌ای که وی سفیر صلح کمیته چهارجانبه خاورمیانه بود، هرگز در سایت این کمیته آورده نشد در حالی که صفحه‌ای برای منابع مالی دیگر کشورها شامل آمریکا، کانادا و انگلیس در این سایت گنجانده شده است. 

تلگراف در ادامه نوشت، بعد از تماس‌های مکرر این روزنامه و سوال‌های متعدد، تونی بلر سرانجام مجبور شد تایید کند که در دوره فعالیت در خاورمیانه، از امارات به شکل مخفیانه پول دریافت کرده است. 

منبع: فارس


شنبه 28 مرداد 1396 - 14:8:12