اوضاع یمن و رسانه‌های غربی

سه شنبه 24 مرداد 1396 - 18:10:18
اوضاع یمن و رسانه‌های غربی

تهران- الکوثر: نویسنده و تحلیلگر سیاسی ترکیه‌ای تاکید کرد رسانه‌های غربی به مصیبت‌ و فاجعه یمن توجهی نمی کنند و عربستان سعودی نیز اکنون با بحران مالی شدید مواجه است که مجبور خواهد شد از یمن خارج شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «اسلام اوزکان» تاکید کرد غرب و سازمان‌ها و رسانه‌های آن فاجعه انسانی در یمن را نادیده می گیرند.

وی گفت: درگیری و جنگ در یمن با وجود شیوع بیماری وبا ادامه دارد، اما رسانه‌های غربی چنین جلوه می‌دهند که در این کشور درگیری بین حوثی‌های مورد حمایت ایران با عربستان سعودی مورد حمایت آمریکا جاری است.

این تحلیلگر سیاسی ترکیه ای تاکید کرد غرب حجم فاجعه انسانی در یمن را نادیده می‌گیرد و آن را بی اهمیت جلوه می دهد؛ زیرا بر عربستان سعودی و منافع خاص آن متمرکز است، همان طور که بیشتر رسانه‌های غربی با اموال خاورمیانه اداره می‌شو.

وی تاکید کرد حتی کشورهایی که به طور مستقیم منافع مشترکی با عربستان سعودی ندارد، اما تمایل به داشتن روابط دیپلماتیک با این کشور دارد و خواهان رویارویی با آن نیست، تلاش می‌کنند از انتشار خبرهای یمن و حوادث آنجا جلوگیری کنند.

این کارشناس ترکیه ای در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک خاطرنشان کرد: بحران در روابط دیپلماتیک عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر نقطه عطفی درباره پوشش رسانه‌ای تحولات یمن بود. از این مقطع بود که شبکه الجزیره قطر- که چهار کشور مزبور خواهان بسته شدن آن هستند- گزارش هایی درباره یمن پخش کرد که سبب شد تحولات یمن هر چه بیشتر در پوشش رسانه ای قرار گیرد.

وی افزود: سازمان ملل متحد درباره طرف های درگیر در یمن، بی طرف نبوده است. از این رو، پیش‌بینی نمی شود که در آینده نزدیک  بحران این کشور به سرانجام حل‌وفصل شود. نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن مواضع بی طرفانه ای درباره یمن اتخاذ نمی کند بلکه به طور چشمگیری از عربستان سعودی حمایت می‌کند.

این کارشناس سیاسی افزود: حل‌وفصل بحران یمن فقط با وجود نهاد و ارگانی بی طرف و میانجیگر و اعمال فشارهای جدی بین‌المللی ممکن است. عربستان سعودی اکنون با بحران مالی شدیدی مواجه است و نشانه های این بحران نیز در این کشور نمایان شده است. اگر وضع این گونه پیش رود، عربستان مجبور به ترک یمن خواهد شد.

 


سه شنبه 24 مرداد 1396 - 18:10:7