نماینده عراقی: بارزانی به دنبال توطئه‌چینی است

یک شنبه 22 مرداد 1396 - 18:34:21
نماینده عراقی: بارزانی به دنبال توطئه‌چینی است

تهران- الکوثر: نماینده پارلمان عراق با اشاره به اینکه طرح مسعود بارزانی برای برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق شکست خورده است تاکید کرد: بارزانی اکنون به طور غیرقانونی ریاست منطقه کردستان است و به دنبال طولانی کردن زمان ریاستش بر این منطقه است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «منصور البعیجی»، عضو فراکسیون دولت قانون در پارلمان عراق، روز یک‌شنبه اعلام کرد: در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی از برگزاری همه‌پرسی چیزی نمانده و فقط در ذهن مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق، چنین موضوعی مطرح است. 
این نماینده پارلمان عراق گفت: «مسعود بارزانی به صورت غیرقانونی رئیس منطقه کردستان است و طرح توطئه و تجزیه‌طلبانه او در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای و پس از مخالفت‌های گسترده، مورد استقبال قرار نگرفت، به گونه‌ای که این طرح اکنون فقط در ذهن بارزانی و حزب او مطرح است. بارزانی می‌خواهد با تاکید بر برگزاری همه‌پرسی مدت زمان بیشتری در ریاست منطقه کردستان عراق باقی بماند. او که مدت قانونی ریاستش بر منطقه کردستان عراق پایان یافته است، اکنون به طور غیر قانونی در این سمت مانده است.» 
وی افزود: «شهروندان کرد به شدت با این طرح مخالفت کردند و اکنون بارزانی را به عنوان رئیس منطقه کردستان قبول ندارند. او تلاش کرد با چنین طرح توطئه‌آمیزی رضایت مردم کرد را جلب کند تا مدت زمان بیشتری در سمت ریاست منطقه کردستان عراق باقی بماند و بهانه او برای این هدف نیز جدایی طلبی و ایجاد کشور کردستان و در نتیجه اجرای طرح تجزیه عراق به چند دولت کوچک بود.» 
البعیجی در ادامه خاطرنشان کرد: «پس از آنکه موضوع همه‌پرسی در سطح داخلی و خارجی با مخالفت مواجه شد، بارزانی و خاندان حاکم او دستاویز و بهانه‌ای برای چنین طرحی نداشتند، طرحی که یادآور چیزی جز تلاش او برای تجزیه کشور و به‌بار آوردن ویرانی برای منطقه کردستان نخواهد بود. از این روست که می‌گوییم همه‌پرسی موفق نخواهد شد و نخواهد توانست یک وجب از مناطق آزادشده و مناطق مورد منازعه، به‌ویژه کردستان، را به حوزه کردستان ملحق کند. مسعود بارزانی این موضوع را خوب می‌داند، اما برای ماندن در سمت خود برای به هم زدن بازی تلاش می‌کند.


یک شنبه 22 مرداد 1396 - 18:34:14

دسته بندی :