صهیونیست‌­ها به دنبال تغییر در لایه‌های سیاسی تشکیلات خودگردان هستند

شنبه 21 مرداد 1396 - 12:1:36
صهیونیست‌­ها به دنبال تغییر در لایه‌های سیاسی تشکیلات خودگردان هستند

به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، صهیونیست­‌ها به دنبال تغییر در لایه‌های سیاسی تشکیلات خودگردان هستند زیرا ابومازن را خود رژیم صهیونیستی سر کار آورد.

تهران- الکوثر: «مهدی عزیزی»، کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص تصویب لایحه قطع کمک‌های مالی به فلسطین در کمیته سنای آمریکا، با اشاره به اینکه صهیونیست­‌ها به دنبال تغییر در لایه‌های سیاسی تشکیلات خودگردان هستند، بیان داشت: تشکیلات خودگردان فلسطین بر اساس قرارداد اسلو به عنوان یک طرف مذاکره‌کننده با رژیم صهیونیستی و شریک این رژیم تعریف شده است.

وی با توجه به ماهیت وجودی تشکیلات خودگردان فلسطین یادآوری کرد: انگیزه و اساس ایجاد این تشکیلات به دلیل این بود که آمریکایی‌ها و صهیونیست­­‌ها تلاش کردند سازمانی را به وجود آورند تا در کمترین زمان از آن برای کاهش فشار مقاومت استفاده کنند. اهرم و سازمانی که بتوانند سرکوب مقاومت را بومی‌سازی کنند. تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از شکل‌گیری، همواره نقش کنترل‌کننده و مدیریت تحولات فلسطین را به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها داشته است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر عدم استقلال تشکیلات خودگران گفت: از آنجا که بخشی از بودجه این تشکیلات از سوی اتحادیه اروپا و کشورهای عربی و بخش اعظم آن از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا تأمین می‌شود، این موضوع نقض‌ کننده استقلال این تشکیلات است. این کمک‌های مالی که اساس وجودی و ساختار تشکیلات خودگردان بر این اساس استوار است، نقض‌کننده استقلال و تصمیم‌گیری‌های مستقل است؛ بنابراین این نکته باید روشن شود.

وی با اشاره به فشار رژیم صهیونیستی بر تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح کرد: تشکیلات خودگردان کشته‌های فلسطینی را شهید اعلام می‌کند که کمترین کاری است که این تشکیلات انجام داده است. صهیونیست­‌ها به دنبال تحت فشار قرار دادن تشکیلات خودگردان هستند تا حتی در حد بیانیه سیاسی نیز از شهروندان فلسطینی حمایت نکند. آن‌ها تشکیلات خودگردان را تحت فشار قرار دادند که برق غزه را قطع کند و از ساختار زیربنایی غزه حمایت نکند. حتی تشکیلات خودگردان به‌ شدت تحت فشار قرار گرفت تا حقوق اسرای فلسطینی را قطع کند و خانواده‌های آن‌ها تأمین مالی نباشند.

عزیزی با تأکید بر هدف اصلی رژیم صهیونیستی از افزایش فشارها علیه تشکیلات خودگردان اشاره داشت: به نظر می‌رسد این موضوع که تشکیلات تحت فشار گیرد و کمترین حمایتی از آن انجام نشود، امری ظاهری است. تشکیلات خودگردان هر اتفاق و عملیات شهادت‌طلبانه را که در فلسطین انجام شده، بلافاصله محکوم کرده است. صهیونیست­‌ها به دنبال تغییر در لایه‌های سیاسی تشکیلات خودگردان هستند. ابومازن را خود رژیم صهیونیستی سر کار آورد.


شنبه 21 مرداد 1396 - 12:1:29