شمار زائران ایرانی در  سرزمین وحی به ۲۵ هزار نفر رسید

جمعه 20 مرداد 1396 - 17:53:28
شمار زائران ایرانی در  سرزمین وحی به ۲۵ هزار نفر رسید

زایران ایرانی خانه خدا اکثرا در مکه ساکن شده اند

تهران- الکوثر: شمار زایران ایرانی در  سرزمین وحی به ۲۵ هزار نفر رسید.

به گزارش الکوثر، کار انتقال زائران ایرانی سیزده روز است که شروع شده و دراین مدت,  از فرودگاههای بیست استان کشور به مدینه و جده منتقل شده اند.

اکثر زائران تاکنون مدینه اولی بوده اند  که پس از حدود شش روز حضور در شهر پیامبرص, در مسجد شجره محرم شده و از راه زمینی به مکه مکرمه عازم شده اند. انتقال زائران مدینه بعد  هم از هجدهم مرداد شروع شده و این گروه از زائران,  پس از  ورود به جده, مستقیم به مکه رفته اند.

همچنین, امروز در چهار پرواز بیش از هزار زایر به مدینه منتقل می شوند و  هجده کاروان شامل  بیش از 2 هزار و ششصد زاير به مكه مكرمه عزيمت خواهند كرد. 
با اين حساب, شمار زائراني كه تاكنون پس از زيارت مرقد نبي مكرم اسلام در مدينه منوره راهي مكه شده اند ؛  به بیش از  14 هزار و پانصد  نفر می رسد.
زائران مدينه اول در مدت اقامت شش روزه خود در مدينه منوره ضمن زيارت مرقد نوراني پيامبر اكرم (ص) و ائمه بقيع ؛ از اماكن مقدسه اين شهر از جمله قبرستان شهداي احد ؛ مزار حمزه سيد الشهدا ؛‌ مساجد هفت گانه ؛‌ قبا و ذوقبلتين بازديد كرده اند.
حضور در جلسات انس و معرفت ؛ دعاي كميل و مشاركت در فعاليت هاي فرهنگي و معنوي از ديگر برنامه هاي زايران كشورمان در مدينه منوره است.


جمعه 20 مرداد 1396 - 17:45:37