"وهابیت" از نگاهی دیگر

جمعه 20 مرداد 1396 - 14:52:54
"وهابیت" از نگاهی دیگر

... سحر امروز از کنار ضریح مطهر رسول خدا (ص) می‌گذشتم که یکی از زائران سنی آن حضرت از مامور وهابی پرسید: "این قبر رسول الله؟ این مدفن سیدنا عمر؟" و او با تلخی پاسخ داد: "لاادری، الله یعلم"...

 

تهران- الکوثر: سید جواد ورعی، پژوهشگر و استاد حوزه علمیه قم می نویسد: سحر امروز از کنار ضریح مطهر رسول خدا (ص) می‌گذشتم که یکی از زائران سنی آن حضرت از مامور وهابی پرسید: "این قبر رسول الله؟ این مدفن سیدنا عمر؟" و او با تلخی پاسخ داد: "لاادری، الله یعلم"

وی می افزاید: چرا وهابیان بر خلاف پیروان همه ادیان و مذاهب، و اقوام و ملل عالم که مفاخر خود را زنده نگاه می‌دارند، سعی در به فراموشی سپردن آثار مفاخر امت اسلامی‌اند؟ امروزه در دنیا سازمانهای حفظ میراث فرهنگی با تلاش و کوشش فراوان و هزینه‌های گزاف، آثار پیشینیان و مفاخر خویش را احیا و با روشهای گوناگون آنان را به ملتهای دیگر معرفی کرده و در پرتو آن به پیشینه تاریخی خویش افتخار می‌کنند؟ پس چرا وهابیان بر خلاف دیگران افتخارات مسلمانان و شخصیتهای کم نظیر یا بی نظیر اسلامی و آثار آنان را نابود کرده و با عناوین واهی "شرک" پیشینه تاریخی مسلمانان را به فراموشی می‌سپارند؟

پژوهشگر و استاد حوزه علمیه قم  تصریح کرده است : به راستی این باور که "باید همه آثار را که مظاهر شرک‌اند، از بین برد" در راستای همان سیاست قدیمی استعمارگران نیست که مسلمانان باید با پیشینه تاریخی و مفاخر خویش فاصله بگیرند تا نتوانند با الگوگیری از آنان مشعل هدایت بشر شده و مکاتب دیگر را به حاشیه برانند، و تا قادر نباشند با الهام از گذشته خویش به فکر احیای تمدن اسلامی برآیند؟ پس باید آیینی ساخت و پرداخت تا با "جمود فکری" و با متهم ساختن پیروان همه مذاهب اسلامی، پیشینه و مفاخر مسلمانان را به دست جماعتی از خودشان نابود کرد!  این نقشه در سرزمین وحی پیاده شد تا به دست خادمان! حرمین شریفین اجرا شود. 

وی در پایان می نویسد : آیا می‌توان نسل کنونی وهابیان را با بیان پیامدهای خطرناک عقاید پیشینیان شان، از خواب غفلت بیدار کرد؟؟


جمعه 20 مرداد 1396 - 14:52:47