سوره مریم باصدای دلنشین شیخ عبدالمنعم طوخی + دانلود

شنبه 6 دی 1399 - 12:7:17

استاد عبدالمنعم طوخی از قاریانی هستند که متاسفانه کمتر شناخته شده اند در حالی که تلاوت های بسیار شیرین و زیبایی دارند.پایه اصلی تلاوت ایشان استاد مصطفی اسماعیل است.

تهران- الکوثر،  تلاوت استاد طوخی بیشتر صوت محور است تا لحن محور و چهچهه ها و فرم خاص صوت ایشان بسیار زیبا و جذاب است.از مشهور ترین تلاوت های ایشان می توان به سور تحریم و هود اشاره کرد.متاسفانه زندگی نامه این قاری بزرگ جهان اسلام که از کشور مصر میباشد، دردسترس نیست اما استاد طوخی در رمضان ۸۴ در تهران درمصاحبه باخبرنگاران گفته است اين نخستين سفر من به ايران نيست و قبل از اين يك بار در سال ۱۹۷۲ به ايران سفر كرده‌ام.

وی درباره اذانی كه حدود ۳۵ سال پيش در ايران قرائت كرده است گفت: در نخستين سفرم به ايران به من پيشنهاد شد كه اذان را با جمله «اشهد ان علياً ولی الله» قرائت كنم كه در ابتدا نپذيرفتم. استاد «طوخی» در ادامه اظهار كرد: روز بعد در گفت‌وگوهايمان از من پرسيده شد«آيا شما با گفته اشهد ان علياً ولی الله» مخالف هستيد و من جواب دادم: علی(ع) بسيار بلند مرتبه‌تر از كلمه اولياست چرا كه پيامبر اكرم (ص) در مورد ايشان می‌فرمايد: «مثل من و علی همچون هارون و موسی است با اين تفاوت كه بعد از من پيامبری نخواهد آمد» و آنان از اين پاسخ بسيار خرسند شدند و من سپس آن اذان را قرائت كردم و مورد پسند همگان واقع شد.

بیشتر بخوانید:
کدام سوره قرآن باعث معجزه در زندگی میشود؟
آیا بسم الله جزء سورههای قرآن است؟
دعای سمات با نوای حاج مهدی سماواتی + متن و ترجمه
برکات تلاوت آیه الکرسی از زبان معصومین علیهم السلام

وی درباره واكنش‌هايی كه در مصر به خاطر قرائت اين اذان با آنها مواجه شد تصريح كرد: اگر كسی در مصر به دليل انجام اين كار با من مخالف كند، حقيقت امر را با او در ميان خواهم گذاشت.
 

استاد «طوخی» در مورد فعاليت‌هايشان در مصر گفت: من در مصر قاری قرآن كريم و مداح حضرت رسول (ص) هستم ضمن اينكه به قرائت قرآن در قاهره و در مسجد «سيدی السلطان ابن العلاء» كه نسب آن به امام حسين (ع) می‌رسد اشتغال دارم. وی درباره علاقه جوانان به امور قرآنی گفت: جوانان امروز استعددهای درخشانی در زمينه قرائت دارند و در بين آنها صداهای بسيار زيبايی وجود دارد. اين جوانان بايد از طرف دولت‌ها مورد تشويق و حمايت قرار گيرند


از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان


چهار شنبه 18 مرداد 1396 - 8:56:55