تداوم واکنشها به ادعای سعودی ها:

واکنش خطیب مسجدالاقصی به ادعای عربستان

شنبه 7 مرداد 1396 - 16:48:10
واکنش خطیب مسجدالاقصی به ادعای عربستان

تهران- الکوثر: خطیب مسجدالأقصی و مفتی سابق قدس و سرزمین فلسطین به ادعای عربستان سعودی درباره اینکه اسرائیل در نتیجه تلاش‌های پادشاه عربستان گیت‌های امنیتی و الکترونیکی را از ورودی‌های مسجدالاقصی برچید، واکنش نشان داد.

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی و رئیس هیات عالی اسلامی فلسطین در این باره تاکید کرد: که صدها هزار فلسطینی از سرتاسر اراضی اشغالی خود را به قدس رسانده و در نهایت موفق به تحقق اهداف خود مبنی بر برداشتن گیت‌های امنیتی، دوربین‌های مداربسته، پایه‌های فلزی و لغو تمامی محدودیت‌ها و تدابیر امنیتی دشمن صهیونیستی شدند و به مسئولیت خود در قبال این مسجد پس از دعوت مراجع دینی و اسلامی به نحو احسن عمل کردند.

وی در اشاره تلویحی به ادعاهای عربستان سعودی تاکید کرد: فلسطینی‌ها اسرائیل را وادار به بازگشایی تمامی درهای مسجدالاقصی کردند اما عجیب است که برخی سران و حکام کشورهای عربی می‌خواهند این پیروزی را به خود نسبت دهند.

شیخ صبری تصریح کرد، درخواست مراجع دینی قدس از فلسطینیان این است که آرامش خود را حفظ کرده و از درگیری با اشغالگران صهیونیست در شرایط فعلی اجتناب ورزند تا این رژیم دست به سرکوب آنان نزند و به زور و سلاح روی نیاورد.

وی بار دیگر تاکید کرد که ادعای دشمن صهیونیستی مبنی بر اینکه حاکمیت مسجد الاقصی در دستان این رژیم است، باطل و مردود است و مسجد الاقصی و قدس شریف تنها متعلق به مسلمانان است.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین


شنبه 7 مرداد 1396 - 16:43:52