امّت اسلامی شایسته‌ی این‌همه مشکلات نیست

پنج شنبه 16 آذر 1396 - 9:23:42

تهران - الکوثر: گزیده بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت عید سعید فطر؛ در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله)

به گزارش خبرنگارشبکه الکوثر، در خطبه‌ی نماز عرض کردم به مردم، امروز بغداد عزادار است. بسیاری از کشورهای دیگر اسلامی به‌خاطر جنگها، به‌خاطر خون‌ریزی عزادارند؛ سوریه عزادار است، یمن عزادار است، لیبی عزادار است، بحرین عزادار است. امّت اسلامی شایسته‌ی این‌همه مشکلات نیست.

 این مشکلات از کجا می‌آید؟ این مشکلات از کدام منبع خبیث و نامبارکی ناشی میشود؟ چه کسی این نطفه‌ی ناپاک تروریسم را در دنیای اسلام ترویج میکند؟ در زبان، همه از تروریسم تبرّی میجویند و گاهی علی‌الظّاهر یک تظاهر عملی هم علیه تروریسم میکنند -به تعبیر رئیس جمهور محترم یک ائتلاف ظاهری و دروغین و مصنوعی علیه تروریسم تشکیل میدهند- امّا در باطن این‌جور نیست؛ در باطن تروریسم را ترویج میکنند. ما فراموش نکرده‌ایم آن روزهایی را که در اوایل قضایای سوریه، سفیر آمریکا بلند شد رفت در بین معارضین تا به آنها دلگرمی بدهد و آنها را وادار کند که یک منازعه‌ی سیاسی را تبدیل کنند به یک جنگ داخلی. این کار کوچکی است؟ خب منازعات سیاسی در خیلی از کشورها هست؛ چرا باید منازعه‌ی سیاسی را تبدیل کنند به جنگ؟ [آن‌هم‌] جنگ در خود یک ملّت و برادرکشی. بعد هم با پول و با درآمدهای نفتی حرام، جوانهایی را از اطراف و اکناف جمع کنند [و به آنجا] متوجّه کنند؛ در سوریه یک‌جور، در عراق یک‌جور. حالا که دیگر گسترش پیدا کرده است؛ در بنگلادش، ترکیه و دیگر جاها. اینها است که دنیای اسلام را دچار این بدبختی‌ها میکند و این ناامنی را به وجود می‌آورد. چرا ما دشمن خودمان را نمی‌شناسیم؟

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی1395/4/16


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید.


شنبه 7 مرداد 1396 - 11:24:14