خیل عظیم سروده‌های خوانندگان عرب‌زبان پیرامون "رهبر انقلاب"

پنج شنبه 5 مرداد 1396 - 18:36:21

نهضت تولید سرود، نماهنگ و مداحی‌های پیرامون رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان عربی، مدت‌هاست که در میان خوانندگان عرب‌زبان رواج یافته است.

تهران - الکوثر:  پس از پیروزی‌های متعدد جبهه مقاومت در منطقه با محوریت جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری، استقبال رسانه‌های عربی از تولیدات انقلابی پیرامون رهبر انقلابی دوچندان شده است.

با اینکه مداحان و خوانندگان ایرانی در این عرصه موفقیت‌هایی داشته‌اند، لکن پیشرفت‌های مداحان عرب‌زبان بسیار چشمگیرتر و پر رونق‌تر است.

خواندن اشعار و تولید کلیپ‌های صوتی و تصویری پیرامون مقام معظم رهبری در کشورهای عربی، محدود به مداحان نشد. خوانندگان این کشورها نیز، مواضع مثبت خود را درباره حمایت‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از جبهه‌های مقاومت و دفاع از مظلوم اعلام کردند.

مداحی‌ها و نماهنگ‌هایی که درباره مقام معظم رهبری به زبان عربی خوانده می‌شوند، روزانه در شبکه‌های اجتماعی هزاران بازدید دارند و جزء محبوب‌ترین مداحی‌ها و آهنگ‌های عربی محسوب می‌شوند.

گروه مقاومت اسلامی نجباء و سرایاالخراسانی، از گروه‌های پیشرو در عرصه تولید نماهنگ پیرامون رهبر انقلاب هستند.

"علی برکات" از خواننده‌های محبوب لبنانی است که آهنگ اخیر او پیرامون امام خامنه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اشتراک ویدیو، میلیون‌ها بازدید داشته است.

محمد العقابی، جعفر الدرازی و علی دلفی نیز از جمله خوانندگان مطرح عراقی هستند که آهنگ‌های آنها درباره رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها از شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای پخش شده است.

«قائدی»، نیز عنوان سروده‌ی جدید گروه بقیةالله سوریه است که مورد توجه ویژه‌ی مردم این کشور و دیگر عرب‌زبانان قرار گرفته است.

سروده‌های پیرامون رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان عربی، به اینجا ختم نمی‌شود و گروه‌های مختلف مردمی در عراق، سوریه، لبنان و بحرین و... تاکنون آهنگ‌ها و نماهنگ‌های زیادی با این موضوع منتشر کرده‌اند.

پس از پیروزی‌های اخیر جبهه‌های مقاومت در برابر تروریست‌ها، استقبال مردم کشورهای عربی از سروده‌ها، نماهنگ‌ها و مداحی‌های با موضوع مقام معظم رهبری، بیانگر رضایت مردم کشورهای اسلامی از راهبری‌های حکیمانه رهبر انقلاب می‌باشد.


پنج شنبه 5 مرداد 1396 - 18:36:13