شعار «مرگ بر اسرائيل» در خيابان‌هاي استانبول طنين‌انداز شد

جمعه 30 تیر 1396 - 16:48:20
شعار «مرگ بر اسرائيل» در خيابان‌هاي استانبول طنين‌انداز شد

تهران- الکوثر: هزاران نفر از مردم استانبول پس از اقامه نماز جمعه در ميدان اصلي شهر تجمع کردند و عليه رژيم صهيونيستي شعار دادند.

به گزارش خبرگزاري آناتولي، هزاران نفر از مردم در شهر استانبول، پس از پايان نماز جمعه، در اعتراض به اقدامات اسرائيل در مسجدالاقصي تظاهرات کردند و خواستار حمايت از فلسطيني‌هاي قدس شدند.
تظاهرکنندگان از خيابان ها و ميدان هاي مختلف استانبول در ميدان «بيازيت» (Beyazit)   واقع در مرکز شهر تجمع کردند و شعارهايي در حمايت از مسجدالاقصي سر دادند.
تظاهرکنندگان در استانبول در حالي که پرچم‌هاي فلسطين و ترکيه را حمل مي کردند، در حمايت از قدس و مسجدالاقصي شعارهايي چون: «جانمان فداي مسجدالاقصي باد»، «يا الله.. باسم الله... الله اکبر»، «مرگ بر اسرائيل».
در اين تظاهرات علاوه بر مردم ترکيه، اتباع ديگر کشورهاي اسلامي و عربي مقيم استانبول نيز شرکت کردند. همچنين، برخي سازمان هاي غير دولتي عربي و ترکيه از جمله سازمان امداد ترکيه (IHH) در اين تظاهرات شرکت داشت.
ديروز پنج شنبه، اتحاديه جهاني علماي مسلمان با صدرو بيانيه‌اي از همه مسلمانان جهان خواست براي کمک به مسجدالاقصي اقدام کنند و روز جمعه (امروز) به عنوان روز خشم عليه اقدامات صهيونيست ها و روز ياري قدس و مقدسات با شعار مسجدالاقصي را نجات دهيد، شد. 

منبع: خبرگزاري آناتولي


جمعه 30 تیر 1396 - 16:46:44