بیانیه حقوقدان‌های سازمان ملل فاش کرد:

شکنجه شرم‌آور بانوی فعال حقوق بشر بحرینی

چهار شنبه 28 تیر 1396 - 10:20:1
شکنجه شرم‌آور بانوی فعال حقوق بشر بحرینی

تهران- الکوثر: سه تن از حقوقدان‌ها و کمیسرهای حقوق بشر سازمان ملل متحد از شکنجه‌های غیرانسانی و شرم‌آور بانوی فعال حقوق بشر بحرینی در زندان‌های آل خلیفه خبر دادند.

چهار کارشناس سازمان ملل متحد از رژیم بحرین خواستند درباره اقدامات نیروهای امنیتی در شکنجه کردن یکی از زنان فعال در عرصه حقوق بشر، بررسی و تحقیق کند.

در بیانیه مشترک حقوقدان‌های سازمان ملل متحد- که در زمینه حقوق بشر زنان فعالیت دارند- بر ضرورت اقدام هر چه سریع‌تر مقامات بحرین در بررسی و تحقیق در خصوص ادعاها و اتهام‌های مطرح علیه خانم «ابتسام الصایغ»، فعال زن حقوق بشر در این کشور، تاکید شده است.

در این بیانیه آمده است، یکی از اتهام‌ها در این باره این است که نیروهای امنیتی در بازجویی این زن او را به شدت شکنجه و مورد تجاوز و اذیت و آزار جنسی قرار داده‌اند.

حقوقدان‌های سازمان ملل در گزارش خود درباره حال عمومی خانم الصایغ که اکنون در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، اظهار نگرانی کرده است.

در بیانیه حقوقدان‌های سازمان ملل تاکید شده است که منامه خانم الصایغ را از لحظات اول بازداشت در چهارم ژوئیه کنونی، از حقوقش اولیه‌اش منع کرده است. همچنین، نیروهای امنیتی با یورش و حمله به منزل او، او را به مکان نامشخصی منتقل کرده و چهارده ساعت بدون اینکه به وکیل مدافع‌اش اطلاع دهند، او را تحت بازجویی و شکنجه قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، مقامات بحرین هنوز به این بیانیه واکنش نشان نداده اند، اما پیشتر چنین بیانیه‌های حقوقدان‌ها را رد کرده اند.

«نیلز میلزر»، کمیسر سازمان ملل در امور شکنجه؛ «دوبرافکا سیمونویچ»، کمیسر ویژه سازمان ‌ملل در امور خشونت علیه زنان و کمیسر ویژه مدافع حقوق بشر؛ «خوزه آنتونیو»، رئیس و کمیسر کنونی تیم مسئول بازداشت های خودسرانه و غیرقانونی، این بیانیه را صادر کردند و خواستار تحقیق و بررسی درباره پرونده ابتسام الصایغ شدند.

منبع: روزنامه القدس العربی


چهار شنبه 28 تیر 1396 - 10:19:53