بیانیه شرم آور آل خلیفه درباره مدافع حقوق بشر بحرینی

شنبه 24 تیر 1396 - 12:29:50
بیانیه شرم آور آل خلیفه درباره مدافع حقوق بشر بحرینی

تهران- الکوثر:  در پی فشارهای بین المللی برای آزادی بانوی مدافع حقوق بشر بحرین «ابتسام الصائغ» که در پی بازداشت و شکنجه دست به اعتصاب غذا زده است، سفارت بحرین در لندن بیانیه ای صادر کرد. 

در این بیانیه ضمن نفی هرگونه بدرفتاری با وی و یا خانواده اش آمده است  الصائغ هم اکنون در بازداشت بوده و اتهامات سختی در خصوص تروریسم و ارتباط با شبکه ها و گروه های معروف و فعال تروریستی متوجه وی است. 

علیرغم اینکه الصائغ پیش از بازداشت مستمرا در خصوص فعالیت های حقوقی اش تهدید، احصار و بازجویی شده بود، این بیانیه ارتباط اتهامات وارده به وی با عقاید و نظرات سیاسی اش را نفی کرد.

در حالیکه که اخبار رسیده از شکنجه شدید این مدافع حقوق بشر و دیگر زندانیان سیاسی بحرین خبر میدهند و همچنین منابع موثق از شنیده شدن فریادهای این بانو در نیمه شب گذشته در سلولش تحت شکنجه حکایت میکنند، این بیانیه یاد آور شده بحرین در عمل و حفاظت از موازین حقوق بشر در سطح منطقه پیشرو ست. 

تاکنون سازمان ملل متحد، وزارت خارجه آمریکا، اتحادیه اروپا، سازمان عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر، هیومن رایتس فرست ، فرانت لاین دیفندرز، کمیساریای حقوقی دولت آلمان و بسیاری از کشور ها و نهادهای بین المللی دیگر  خواستار آزادی «ابتسام الصائغ» و «نبیل رجب» دو مدافع حقوق بشر بحرین که در شرایط وخیمی در زندان های آل خلیفه بسر میبرند شده اند.


شنبه 24 تیر 1396 - 12:28:32

عکسهای بیشتر :