توصیه های حراستی به زائران تمتع ۹۶

جمعه 23 تیر 1396 - 16:53:44
توصیه های حراستی به زائران تمتع ۹۶

تهران- الکوثر:همایش آموزشی و توجیهی زائران حج تمتع امروز در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد. دراین همایش تاکید شد:

🔹زائران ایرانی در قبرستان بقیع از بحث و جدل با ماموران سعودی پرهیز کنند چرا که گاهی عوامل تندرو به دنبال سوءاستفاده از این فضاها هستند.

🔹زائران حتما از گرفتن جزوه‌ها در حرم‌های مطهر پرهیز کنند و در صورت دریافت آنها را در اختیار مسئولان کاروان‌ها و بعثه قرار دهند.

🔸ممکن است معطلی‌هایی در فرودگاه  درخصوص انگشت‌نگاری و عکس‌برداری از زائران  پدید آید که بهتر است حساسیتی نشان داده نشود چرا که برای زائران تمامی کشورها انجام می‌گیرد.

🔹اطلاعات شناسنامه‌ای به همراه اطلاعات کاروانها در حافظه مچ‌بندهای الکتریکی گنجانده شده که از سوی شرکت صنایع الکترونیک ایران طراحی و تولید شده است.

🔸در صورت گم شدن و یا ایجاد مشکل برای زائران کسانی که دارای گوشی هوشمند هستند می‌توانند اطلاعات لازم را از مچ‌بندهای الکترونیکی دریافت کنند.

🔹زائران برای رفتن به حرم‌های مطهر به صورت انفرادی رفت و آمد نکنند 
 

همچنین سردار حسن مهری در مراسم همایش آموزشی و توجیهی زائران حج تمتع استان تهران که  ظهر امروز در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار شد گفت: با توجه به محدودیت‌های فضای اطراف فرودگاه امام مراسم خداحافظی زائران تهرانی امسال در نزدیکی منازل و یا محل‌هایی که کاروان‌های آنها تدارک دید‌ه‌اند برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: زائران از بردن اشیاء قیمتی در سفر حج خودداری کنند و به نکاتی که از سوی مسئولان کاروان‌ها و بعثه مقام معظم رهبری مطرح می‌شود دقت ویژه‌ای داشته باشند.
رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه حفظ گذرنامه و بلیط برای زائران ضروری است گفت: زائران ایرانی گذرنامه و بلیط خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند و به خوبی از آنها محافظت کنند.
سردار مهری به حمل مواد مخدر در سفر زیارتی حج اشاره کرد و افزود: اگر زائران اقدام به حمل مواد مخدر کنند در مرحله نخست و پس از دستگیری در ایران به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و بین یک تا 5 سال ممنوعیت خروج از کشور را برای آنها شامل می‌شود و از سفر معنوی حج نیز باز می‌مانند.
وی افزود: اگر در کشور عربستان نیز از زائران مواد مخدر در فرودگاه دریافت شود ممکن است سرنوشت نامعلومی در انتظارشان باشد.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: زائران از بردن داروهای ممنوعه که لیست آنها نیز اعلام شده حتما خودداری کنند و اگر زائری قرار است داروهای خاصی را استفاده کند حتما نسخه آن را به همراه داشته باشد تا در فرودگاه برای وی مشکلی پیش نیاید.

 


جمعه 23 تیر 1396 - 16:53:34

پربازدیدها