یک ارگان قطری خواستار شد:

تحریم‌کنندگان قطر باید مجازات شوند

جمعه 23 تیر 1396 - 12:41:33
تحریم‌کنندگان قطر باید مجازات شوند

تهران- الکوثر: ارگان حقوق بشری قطر خواستار مجازات بین‌المللی مسئولان محاصره‌کننده قطر شد و درباره تکرار آن در مناطق دیگر جهان هشدار داد.

 «علی بن صمیخ المری» رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر با تاکید بر اینکه موارد نقض حقوق بشر در بحران قطر وعربستان نادیده گرفته شده است از وعده‌های برخی مقامات غربی و آمریکایی برای رسیدگی به این امور خبر داد.

المری اعلام کرد: در بحران قطر و عربستان فقط جنبه سیاسی آن مورد توجه قرار گرفته و موارد نقض حقوق بشر نادیده گرفته شده است.

وی اقدامات کشورهای محاصره کننده قطر (عربستان، امارات و بحرین) را فرا‌تر از تحریم‌های سیاسی و اقتصادی و مغایر با قوانین بین المللی سازمان ملل و شورای امنیت دانست.

رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر خواستار مجازات بین المللی مسئولان محاصره قطر شد و نسبت به تکرار آن در هر منطقه‌ای از جهان هشدار داد.

المری اقدامات محاصره را نه تنها شامل دولت قطر بلکه شامل مردم این کشور وافراد مقیم آن دانست.

وی در خصوص درخواست کشورهای محاصره‌کننده از بسته شدن شبکه الجزیره به عنوان یکی از شروط ازسرگیری رابطه با قطر گفت: سازمان‌های بین المللی زیادی از این درخواست انتقاد کرده و آن را نقض آشکار آزادی بیان دانسته‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد انزوای قطر از سوی امارات، بحرین و عربستان موجب نقض شدید حقوق بشر از جمله حق آزادی بیان و ازهم پاشیدگی خانواده‌ها و توقف خدمات پزشکی شده است.

کشورهای تحریم کننده قطر (عربستان، مصر، امارات، بحرین) در خردادماه گذشته به بهانه حمایت دوحه از تروریسم روابط دیپلماتیک خود را با این امیرنشین قطع کردند و قطر را تحت محاصره دریایی، هوایی و زمینی قرار دادند.

منبع: آناتولی


جمعه 23 تیر 1396 - 12:40:22