اتفاق نظر دولت‌های عربی در چیست؟

پنج شنبه 22 تیر 1396 - 14:7:37
اتفاق نظر دولت‌های عربی در چیست؟

تهران-الکوثر: سازمان دیدبان حقوق بشر با اشاره به سرکوبگری‌های روزافزون در برخی از کشورهای عربی، اعلام کرد کشورهای عربی با وجود اختلاف در میان خود، در سرکوب و جلوگیری از آزادی بیان اتفاق نظر دارند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در صفحه خود در شبکه اجتماعی «توییتر» باانتقاد از سرکوب آزادی بیان در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نوشت: کشورهای عربی خلیج فارس با هم اختلاف دارند، اما بر یک موضوع اتفاق نظر دارند و آن سرکوب فعالان و آزادی بیان است.

در این مطلب، به نقل از «ساره لیا ویستن» مدیر بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر اعلام شد: دودستگی‌های سیاسی علنی در کشورهای عربی خلیج فارس، به ندرت به این میزان خطرناک بوده است، باوجود این، این کشورها همچنان به صورت جمعی در سرکوب حق آزادی بیان شهروندان خود متحد عمل می کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: کشورهای عربی خلیج فارس به سطح تازه‌ای از سرکوب‌ها رسیده‌اند و اکنون شهروندان خود را به خاطر تایید یا انتقاد از کشورهای دیگر به زندان محکوم می کنند.

عربستان و متحدانش پیش‌تر در فرمانی به شهروندان خود هشدار داده بودند که درصورت تایید یا حمایت از قطر به زندان و جریمه نقدی محکوم خواهند شد.

حدود سه هفته پیش، عربستان، امارات، بحرین و مصر با متهم کردن دولت قطر به «حمایت از تروریسم» روابط سیاسی خود را با آن کشور قطع کردند و این کشور را مورد تحریم اقتصادی قرار دادند.

منبع: ایرنا


پنج شنبه 22 تیر 1396 - 14:6:26