روزنامه نگار قطری:

آزادی بیان از نگاه عربستان

پنج شنبه 22 تیر 1396 - 12:30:16
آزادی بیان از نگاه عربستان

تهران-الکوثر: یک مسئول رسانه‌ای قطر با اشاره به حمایت‌های ریاض و ابوظبی از گروه‌های تکفیری- تروریستی تاکید کرد به نوع نگرش رژیم آل سعود درباره آزادی بیان اشاره کرد.

«صادق بن‌محمد العماري»، سردبیر روزنامه الشرق قطر و فعال رسانه‌ای، در گفت‌وگو با یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد: منبع حمایت‌های مالی داعش ریاض و ابوظبی است. عربستان سعودی با ایجاد محدودیت برای حجاج و عمره‌گزاران قطری و لغو پروازهای آن‌ها به جده، نخستین کشوری است که از دین بهره‌برداری سیاسی کرد.

وی درباره آزادی بیان مورد نظر عربستان سعودی نیز گفت: آزادی بیانی که عربستان سعودی می‌خواهد، بستن دهان‌ها و تحمیل یک دیدگاه و نظر به مردم است و در صورتی که کسی مخالفت کند، زندان و جریمه در انتظار اوست.

این مسئول رسانه‌ای قطری تاکید کرد: کسی که دیپلماسی عربستان سعودی را در این بحران هدایت می‌کند، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان، نیست بلکه ابوظبی است. عادل الجبیر، پیام  و ماموریت خود را درک نکرده است و از این رو در کنفرانس‌ها زبانش بند می‌آید. از این رو، می توان گفت که بحران کنونی هیبت دیپلماسی عربستان را شکست.

وی تاکید کرد: وزیر امور خارجه عربستان سعودی به علت اینکه ابوظبی در حمایت از کودتاها و توطئه‌چینی‌ها شکست خورده است دچار اندوه است. اموال امارات در حمایت از انقلاب‌های معکوس، حمایت از عبدالفتاح السیسی، کودتا در ترکیه، سودان و قطر به هدر رفت. از این رو، او اکنون اندوهگین است.

منبع: روزنامه الشرق


پنج شنبه 22 تیر 1396 - 12:29:52