سفر به تونس:

در سرزمین کارتاژها

دو شنبه 19 خرداد 1399 - 16:24:38
در سرزمین کارتاژها

کشور تاریخی تونس با دارا بودن پیشینه فرهنگی بسیار کهن و مردمان مهربان از دیرباز یکی از مقصد های مهم جهانگردی به شمار می امده است که نمی توان به سادگی آن را با نقطه ای دیگر بر روی این گره خاکی مقایسه نمود. 

تهران- الکوثر:  تونس کشوری است در شمال آفریقا و جنوب دریای مدیترانه .شهریست آرام با سواحل شلوغ و پرهیاهو که از غرب با الجزایر و از شرق و جنوب با لیبی هم‌مرز است و دارای 24 استان شامل: آريانه، باجه، بن عروس، بنزرت، قابص، قفسه، جندوبه، قیروان، قصرین، قبلی، كاف، مهديه، منوبه،‌ مدنين، مونستير، نابل، صفاقس، سيدي بوزيد، سيليانه، سوسه، تطاوين، توزر، تونس و زغوان می باشد و و مساحت آن بالغ بر ۱۶۳٬۶۱۰کیلومتر مربع ست و طبق سرشماری های صورت گرفته جمعیت شهر تونس تقریبا حدود 10 میلیون نفر می باشد.

پایتخت :تونس

شهرهای توریستی :تونس، حمامت، سوس

مذهب :مسلمان

واحد پول :دینار تونس

زبان : عربی و فرانسه

بهترین زمان سفر به تونس : بهترین فصل برای سفر به تونس فصل‌های گرم سال و به‌ ویژه شهریورماه است.

 

جاهای دیدنی تونس

شهر تونس دارای قدمت طولانی و تاریخی می باشد و با این امکان تاریخی باعث شده به یکی از شهرهای تاریخی در شمال آفریقا تبدیل شود که در قسمت زیر به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

1. کلیسای سنت لوئیس :  کلیسای سنت لوئیس یکی از امکان دیدنی تونس می باشد که در تپه های باستانی کارتاژ و بروی تپه ای قدیمی بنام  بیرسا واقع شده است و به دلیل مساحت کمی که دارد فقط برای انجام مراسمات خاص از این کلیسا استفاده می کنند.

 

2. مسجد زیتونیه:  یکی از معروفترین مساجد شهر تونس ،مسجد زیتونیه می باشد که در مرکز تونس واقع شده است و امروزه به یکی از مراکزتدریس علوم دینی مبدل گردیده است.

3. خیابان حبیب بورقیبه:  دولت تونس این خیابان را علاوه بر لوکس بودن به یکی از جاهای دیدنی تونس هم ثبت کرده است و می توانید در این خیابان به لوکس ترین فروشگاه ها و رستوران ها بروید.

از دیگر دیدنی های تونس میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

موزه باردو

Dar Ben Abdallah

The Medina

Bulla Regia

شهر دوگا

موزه معماری نابل

سیدی بو سعید

شرایط سفر به تونس

 

 هتل های تونس

بدون شک هتل‌های لوکس بسیار زیادی در سرتاسر شهر تونس وجود دارند که سعی می‌کنند بهترین خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. اما دراین‌بین برخی از این هتل‌ها تلاش دارند تا با ارائه برخی خدمات عجیب و البته جالب، هرچه بیشتر به چشم مشتریان بیایند. اکنون در این مقاله تور-تونس.net تصمیم دارد شما را با بهترین هتل های تونس آشنا سازد.

5 تا از هتل های تونس

هتل ماجستیک تونس (Majestic Hotel tunisia)

هتل شرایتون تونس (Sheraton Tunis Hotel )

هتل لا مایزون بلانچ تونس (Hotel La Maison Blanche)

هتل تاج سلطان تونس (TAJ SULTAN)

 

 رستوران های تونس

شهر تونس دارای زیادی رستوران با غذاهای مدیترانه ای،ایتالیایی،اروپایی و فرانسوی و آسیایی می باشد و تقریبا بیشتر این غذاها با ذائقه گردشگران سازگار می باشد که در این قسمت به مهمترین آنها می پردازیم.

رستوران El Walima

رستوران Il Ritrovo Degli Artisti

رستوران EL ALI

رستوران Le Bo M

 رستوران Dar El Jeld

اطلاعات بیشتر …


از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 21 تیر 1396 - 17:21:9

عکسهای بیشتر :