پس از شکست داعش؛

تفنگداران آمریکا در عراق می مانند

چهار شنبه 21 تیر 1396 - 12:30:39
تفنگداران آمریکا در عراق می مانند

آمریکا و تعدادی از متحدانش خواهان تداوم حضور نظامی خود در عراق پس از شکست داعش هستند.

به گزارش پایگاه الیوم السابع؛ ژنرال استفن تاونسند فرماندۀ نیروهای ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش روز سه شنبه در بغداد از طریق ویدیو کنفرانس گفت: دولت بغداد به ماندن نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای ائتلاف در عراق اهمیت می دهد.  

ژنرال تاونسند افزود: دولت آمریکا نیز به نگه داشتن نیروهایش در عراق اهمیت می دهد و دولت های چند کشور عضو ائتلاف هم از تلاش هائی که برای نگه داشتن نیروهای خارجی در عراق انجام می گیرد، حمایت می کنند.

فرماندۀ نیروهای ائتلاف اعلام کرد: مذاکراتی در این راستا آغاز شده که مرحلۀ پایانی خود را برای گرفتن تصمیم نهائی می گذراند و من معتقدم که ائتلاف پس از شکست داعش، در عراق خواهد ماند.

تاونسند به سیطرۀ داعش بر موصل در سال 2014 اشاره کرد و افزود: باید نگاهی به اواخر سال 2011 بیندازیم یعنی زمانی که نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف عراق را ترک کردند تا ببینیم که در این 3 سال گذشته چه اتفاقاتی افتاده است. من معتقدم که ما نمی خواهیم بار دیگر چنان اتفاقاتی را ببینیم.  

تاونسند گفت: من پیش بینی می کنم که تعداد نیروهای خارجی در عراق کمتر از تعداد کنونی باشد.  

هم اکنون بیش از 5 هزار نیروی آمریکایی در عراق مستقر هستند که بسیاری از آنها به دستگاه های امنیتی این کشور "مشاوره" می دهند.

بر اساس اسناد و مستندات موجود، آمریکا از متهمان اصلی ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی در منطقه و جهان است.


چهار شنبه 21 تیر 1396 - 12:29:29