آل سعود بار دیگر رکورد حمایت از تروریسم را شکست

یک شنبه 18 تیر 1396 - 10:32:47
آل سعود بار دیگر رکورد حمایت از تروریسم را شکست

تهران- الکوثر: بر اساس گزارش انجمنی مستقل در انگلیس، عربستان سعودی ۸۷ میلیارد دلار برای ترویج وهابیت و افراط‌گرایی در جهان هزینه کرده است.

بر اساس این گزارش که در نشریه «نیوز ویک» منتشر شد، یک تشکل انگلیسی در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی بزرگ‌ترین حامی و ترویج‌دهنده تندروی و افراط‌گرایی در انگلیس است و در این خصوص طی پنجاه سال گذشته، ۸۷ میلیارد دلار برای صدور وهابیت در جهان اسلام هزینه کرده است.

بر اساس گزارش انجمن، «هنری جاکسون» که در عرصه حقوق بشر و روابط بین الملل فعالیت می‌کند، عربستان سعودی میلیارد‌ها دلار برای صدرور وهابیت در بین مسلمانان جهان، از جمله مسلمانان در کشورهای غربی، هزینه کرده است.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی بسیاری از موسسه‌هایی با عنوان موسسه‌های خیریه را در جهان که در زمینه آموزش فعالیت می‌کنند، مدیریت می‌کند و بیش از ۸۷ میلیارد دلار طی پنجاه سال گذشته برای این برنامه‌ها هزینه کرده است.

بر اساس این گزارش، نوع آموزش این موسسه‌ها در زمینه وهابیت متمرکز است و نتیجه تبلیغات و هزینه‌های عربستان سعودی در این زمینه در کشورهای اسلامی در قالب کتاب‌های آموزشی در مدارس و اعطای بورس تحصیلی به علاقه‌مندان در این زمینه نمایان شده است.


جمعه 16 تیر 1396 - 10:5:43