پژوهشگر تاریخ:

مبلغان وهابی‌ و سعودی‌ بر خلاف احادیث پیامبر (ص) عمل می کنند

سه شنبه 13 تیر 1396 - 12:36:48
مبلغان وهابی‌ و سعودی‌ بر خلاف احادیث پیامبر (ص) عمل می کنند

تهران- الکوثر: اندیشمند اسلامی و پژوهشگر تاریخ با اشاره به اینکه مبلغان وهابی و سعودی احادیث نبی اکرم (ص) را وارونه جلوه می‌دهند، تاکید کرد: وهابی ها و سعودی‌ها کاملا مغایر با احادیث شریف پیامبر (ص) عمل می کنند.

دکتر عصام العماد در گفتگو با برنامه «حقائق التاریخ» (حقایق تاریخ) شبکه تلویزیونی «الکوثر» درباره اقدامات معاویه بن ابی سفیان برای وارونه جلوه دادن حقایق تاریخ گفت: متاسفانه معاویه سخنان نبی اکرم (ص) را درباره خارج شدگان از دین تحریف کرد و ابن تیمیه نیز در ورطه این تحریف ها افتاد. معاویه در زمان حکومت خود امام علی، امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) را خوارج می نامید و سخنان نبی اکرم (ص) را در این خصوص، درباره آنها اجرا و اعمال می کرد. او بر این پندار بود که آن بزرگواران بر عثمان بن عفان خروج کرده اند. یزید نیز سخنان و احادیث نبی اکرم (ص)  را درباره خوارج، درباره امام حسین (ع) منطبق می دانست. از این رو بود که امام حسین (ع) زمانی که یکی از آنها را می دید می فرمود: «لا اله الا الله ...  محمد رسول الله» تا به آنها چنین بیان کند که او نیست که از دین خارج شده است.

وی گفت: متاسفانه، فرهنگ وهابیت و ابن تیمیه درباره احادیث نبی اکرم (ص) درباره خوارج بر خلاف فهم و برداشت صحابه پیامبر اکرم (ص) است. ابن تیمیه دچار تنافض گویی بود. او می گفت فهم و برداشت صحابه درباره احادیث نبی اکرم (ص) درباره خوارج، حجت است، در حالی که صحابه خروج را به معنای خروج کردن بر حاکم ظالم می دانستند.

این پژوهشگر تاریخ افزود: در متون خود وهابی ها و همه گروه های اسلامی و حتی متون داعشی ها، می بینیم که نباید با حاکم عادل با تقوا و زاهد مبارزه کرد و بلکه بلکه از گناهان کبیره به شمار می رود و امام علی نیز همان حاکم عادل، باتقوا و پارسا بود.

وی افزود: اکنون علمای سعودی و وهابی صدها کتاب درباره ذم خوارج دارند که منظور و مقصود از این کتاب ها بر اساس فهم و درک وهابی ها حضرت فاطمه زهرا (س)، امام علی، امام حسن و امام حسین و فرزندانان آنها (علیهم السلام) است. آنها زمانی که خوارج را لعن می کنند منظورشان اهل بیت نبی اکرم (ص) است.

پژوهشگر تاریخ در ادامه افزود:  عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی عربستان سعودی نیز، مانند ابن تیمیه و دیگر وهابی ها و البته بر خلاف فرمایشات نبی اکرم (ص)، امام حسین (ع) را خارج شده از دین می پندارد و مدعی است امام حسین (ع) بر یزید بن معاویه خروج کرد و در نتیجه یزید او را به قتل رساند.

 

 


سه شنبه 13 تیر 1396 - 12:35:20

عکسهای بیشتر :