استاد دانشگاه الازهر مصر:

افکار تکفیری‌ها و وهابی‌ها مغایر با آموزه های قرآن کریم است

یک شنبه 11 تیر 1396 - 10:49:49
افکار تکفیری‌ها و وهابی‌ها مغایر با آموزه های قرآن کریم است

تهران- الکوثر: استاد برجسته دانشگاه الأزهر مصر تاکید کرد تکفیری‌ها و وهابی‌ها در افکار و ایده‌های گمراه خود نباله‌روی بنی‌امیه هستند و افکار آن‌ها هیچ سنخیت و همخوانی با قرآن کریم ندارد.

شیخ «سامی العساله» در گفت‌وگوی اختصاصی با برنامه «حقائق التاریخ» (حقایق تاریخ) شبکه تلویزیونی الکوثر» از قاهره، درباره ایده‌های گمراه و ناراست وهابی‌ها و خاستگاه افکار آن‌ها گفت: ایده و افکار وهابی‌ها و تکفیری‌ها برگرفته از ایده‌ها و رویکرد‌های اموی هاست نه اندیشه‌های نبی اکرم (ص) یا اهل بیت (ع)؛ از این روست که باید گفت افکار گمراه داعشی‌ها و وهابی‌ها هیچ سنخیت و همخوانی با اندیشه‌های رسول الله (ص) و اهل بیت (ع) و نیز اهل تسنن ندارد.

استاد برجسته دانشگاه الازهر مصر در ادامه تاکید کرد: تکفیری‌ها افکار و ایده‌های منحرف خود را از بنی‌امیه، ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب گرفته اند. آن‌ها از انجام هر اقدام و عملی که سبب آزار و ناخرسندی پیامبر اکرم (ص) شود، ابا نکرده اند.

وی خاطرنشان کرد: افکار تکفیری‌ها و وهابی‌ها با گفتمان قرآن مغایرت دارد. آن‌ها مدعی اند که نباید نبی اکرم (ص) را بزرگ و گرامی داشت و نباید سالگرد میلاد پیامبر (ص) را جشن گرفت. آن‌ها حتی والدین شریف نبی اکرم (ص) را متهم می کنند که کافر بودند. به طور خلاصه، آنها از هیچ کاری که سبب آزرده شدن دل شریف نبی اکرم (ص) شود، دریغ و ابا نمی‌کنند غافل از آنکه خداوند در قرآن فرموده است:

إِنَ‏ الَّذینَ‏ یُؤْذُونَ‏ اللَّهَ‏ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهینا (احزاب، 57)

به راستی كسانی كه خدا و فرستاده‌ی او را آزار می‌رسانند، خداوند آنان را در دنیا و آخرت لعنت كرده و از رحمت خویش دور می‌دارد و برایشان شكنجه‌ی خواركننده‌ای فراهم كرده است.

شیخ سامی العساله افزود: وهابی‌ها و تکفیری‌ها مانند بنی امیه، در ناسزاگویی‌ها خود به امام علی (ع) بسنده نمی کنند بلکه همه بنی هاشم و در صدر آن‌ها والدین بزرگوار آن امام همام (ع) را نیز مورد اهانت قرار می‌دهند. بنابراین، افکار آن‌ها هیچ همخوانی با آموزه‌های قرآن کریم ندارد بلکه بر خلاف آن است.


یک شنبه 11 تیر 1396 - 10:49:27

عکسهای بیشتر :