واکاوی سخنرانی‌های نصرالله موضوع پایان نامه‌های صهیونیست هاست

چهار شنبه 7 تیر 1396 - 18:47:20
واکاوی سخنرانی‌های نصرالله موضوع پایان نامه‌های صهیونیست هاست

الکوثر فارسی: بر اساس گزارش مطبوعات و رسانه‌های صهیونیستی، واکاوی سخنرانی‌های سال ۲۰۰۶ سید حسن نصرالله در جنگ سی و سه روزه، موضوع بسیاری از پایان نامه‌ها و تحقیقات دانشگاه های صهیونیست هاست.

روزنامه «رای الیوم» در یادداشتی به میزان رعب و هراس صهیونیست‌ها از حزب الله لبنان اشاره کرد و در یادداشتی به قلم «زهیر اندراوس» نوشت: سخنرانی روز قدس سید حسن نصرالله چنان رعب و وحشتی در میان اسرائیلی‌ها (صهیونیست‌ها) ایجاد کرد که رسانه‌های عبری زبان همچنان این سخنان را بازنشر می‌کنند.

به نوشته این روزنامه، پیام سید حسن نصرالله به اسرائیلی‌ها به طور دقیق به اسرائیلی‌ها رسید و آن‌ها را شگفت زده کرد. بر اساس پژوهش و تحقیق دانشگاهی که در دانشکده «تل حای» در شمال اراضی فلسطین اشغالی صورت گرفته است، از میان ساکنان فلسطین اشغالی ۸۰ درصد سخنان سید حسن نصرالله را باور می‌کنند و فقط ۲۰ درصد از آن‌ها سخنان سران خود را قبول دارند.

 «رون اشلایور»، مدیر بخش مطالعات امنیت و رسانه دانشگاه «آریل» در گفتگو با پایگاه امنیتی «والا»، وابسته به موساد، درباره جنگ روانی بین حزب الله و حماس با اسرائیل گفت: «یکی از مصیبت‌هایی که اسرائیل و اسرائیلی‌ها دارند این است که به عرب‌ها به دیده تحقیر نگاه می‌کنند. آن‌ها تصور می‌کنند که به لحاظ فناوری و راهبردی بر عرب‌ها چیره و غالب هستند، در حالی که در این خصوص اشتباه می‌کنند؛ زیرا عرب‌ها در حال ابتکار و ایجاد ترس در بین دشمنانشان هستند.»

این پژوهشگر صهیونیست که سخنرانی سید حسن نصرالله را در جنگ سال ۲۰۰۶ مورد واکاوی و تحلیل قرار داده است افزود: اصطلاح «آن سوی حیفا» اکنون به یک شعار در میان اسرائیلی‌ها تبدیل شده است. امروز، در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیق و پژوهش، این سخنرانی‌های نصرالله و میزان تاثیر آن‌ها به عنوان الگوی در قدرت اقناع، در کانون تحلیل و واکاوی قرار گرفته است.

وی افزود: نصرالله راهبرد بسیار موفقی در پیش گرفته است که مبنی بر این است که اگر نمی‌توانی بر سلاح تاثیرگذار باشی بر کسی که حامل سلاح است تاثیرگذار باش و در این زمینه نصرالله نوآور و بسیار عالی است.


چهار شنبه 7 تیر 1396 - 18:46:41

دسته بندی :