دانستی ها برای زائران عتبات عاليات:

وضعیت بهداشت فردی زائر

چهار شنبه 7 تیر 1396 - 12:44:40
وضعیت بهداشت فردی زائر

الکوثرفارسی: رعایت بهداشت فردی یکی از مهمترین عواملی ست که برای یک زائر عتبات عالیات میتواند آرامش درونی را به ارمغان بیاورد که در طول این سفر معنوی از آن برخوردار شود.

رعایت بهداشت فردی یکی از مهمترین عواملی ست که برای یک زائر عتبات عالیات میتواند آرامش درونی را به ارمغان بیاورد که در طول این سفر معنوی از آن برخوردار شود.

بنابراین نکاتی که میتواند برای یک زائر در طول سفر مهم و ضروری باشد را یادآور میشویم.

نكته مهم : قبل از سفر و پيش از آماده نمودن وسايل سفر  اين كه ، بهتر است با مراجعه به پزشک خود نسبت به سلامتی کاملتان اطمینان حاصل نمایيد.

وسايل و ملزومات سفر :                           

1- کلیه وسایل و ملزومات شخصی شامل : حوله ، مسواک  ، خمیردندان  ، شانه ( برس)  ،  عینک طبی  ، داروهای شخصی و تخصصي که توسط پزشک در ایران تجویز شده و بصورت روزانه مصرف می­شود (حداقل به تعداد مصرف روزهای سفر) ، لباس­های زیر به ميزان كافي و غیره را به همراه داشته باشيد .

2- کلاه لبه دار یا آفتاب­گیر ، عینک آفتابی ( ترجیحاً طبی ) بخصوص در فصول گرم را به همراه داشته باشيد .

3- در صورت امکان همراه داشتن یک جفت ملحفه می­تواند د ر راحتي سفر به شما کمک نماید .

4- به منظور پيشگيري از بيماري وباي التور ( در فصول انتقال بيماري ) همراه داشتن چند عدد ليمو ترش يا آب ليمو و مصرف با غذا و مايعات ضروري به نظر مي رسد.

5- کشیدن سیـگار در اماکن مسقف بـاعث آلـودگی محیط می گردد و سلامتی سایر مسافرین را که در بین آنها ممکن است افراد سالخورده ، کودکان و  بیماران خاص وجود داشته باشد به خطر می افکند .

6- مصرف هر گونه مواد غذایی در بین ­راه باید در حد نیازمندی و با توجه به شرایط سنی و جسمی شما باشد .

7- بدلیل طولانی بودن مسافرت از مصرف زیاد و بی­رویه مواد غذایی خودداری نمائيد .

8- مـواد غذائي عرضه شده توسط دستفروشان  بدليل قرار گرفتن در معرض هوا و عدم نگهداري در دماي مناسب و عدم رعايت بهداشت فردي توسط فروشنده مي تواند بيشتر آلوده بوده و موجب بيماري گردد .

9- پس در هر كجـا كه هستيد از امـاكن بهـداشتي خـريد نمـوده و بـا خريد و مصـرف تنقـلات ، چيپس ، پفـك ، لواشك و مـواد غذائي روباز و فله اي و فاقد مشخصات ، پولتان را با بيماري معاوضه ننمائيد.

10- در طول مسير از دستشوئی­ها و توالت­های بهداشتی که توسط مدیران کاروان توصيه مي شود استفاده نموده  ، همچنین قبل از مصرف هر غذا و پس از اجابت مزاج دست­های خود را حتماً با آب و صابون بشوئید .                    

11- از به همراه داشتن  موادي مانند سالاد  ، ماست ( باز )  ، ترشی  ، مربا  ، ماهی شور و غیره جهت مصرف در طول سفر یا بعد از آن جداً خودداری فرمائید .

13- رعایت بهداشت فردی و بهداشت داخـل اتـوبوس بـا ریختن زبـاله در داخل سطل­های زباله بسیار مهم و اساسي می­باشد .

14- در طول مسیر و در سفر بدلیل جابجایی وسایل و گرما و سرما همچنين خروج از اتوبوس و مسائلی از این قبیل امکان تعریق و خنک شدن ناگهاني و در نتیجه سرماخوردگی می­باشد  لذا ، مراقب سلامت خود باشید .

15- استحمام در اولین فرصت ممکن پس از ورود به هتل بخصوص در هوای گرم و در افراد چاق­تر توصیه می­گردد .   

16- زباله و مواد غذایی اضافی را ( در صورتی که به همراه دارید) در سطل زباله کیسه­دار و درب­داري که در اتاق­ها در اختیارتان قرار دارد بریزید و هر روز زمان خروج از اتاق آنرا به بیرون انتقال دهید تا توسط کارگران تمیز شده و با کیسه زباله جدید در اختیارتان قرار گیرد .

17- در صورت بروز بیماری و هر نوع ناراحتی در شما یا هم اتاقیتان آنرا فوراً به مدیران محترم کاروان­ها اطلاع دهيد تا در اسرع وقت جهت درمان به یکی از درمانگاه­های شبانه­روزی یا روزانه که از سوی جمعيت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عتبات عالیات به آدرسهاي ذيل داير شده  اعزام شويد .


چهار شنبه 7 تیر 1396 - 12:33:18

عکسهای بیشتر :