در پی اظهارات اخیر سید حسن نصر الله ...

نگرانی اسرائیل از جنگ آینده با اعراب!!

یک شنبه 4 تیر 1396 - 12:48:30
نگرانی اسرائیل از جنگ آینده با  اعراب!!

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند اظهارات سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان مبنی بر این که در هر جنگی در آینده هزاران مبارز مسلمان و عرب وارد جنگ با اسرائیل خواهند شد نگرانی شدید و غافلگیری مقامات این رژیم را به همراه داشته است.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ، بدون تردید اظهارات جدید سید حسن نصرالله واکنش مناسبی به تهدیدات مقامات نظامی و ژنرال های اسرائیلی در سخنرانی های خود در کنفرانس سالانه امنیتی هرتزلیا در تل آویو بود.
ایوا ابو ملحم خبرنگار المیادین گزارش داد:
جنگ روانی بین حزب الله لبنان و اسرائیل ادامه دارد. اظهارات دبیرکل جنبش حزب الله لبنان به مناسبت روز جهانی قدس برای اسرائیلی ها غافلگیر کننده بود. رسانه های اسرائیلی سخنان سید حسن نصرالله را غافلگیر کننده توصیف کردند.
دبیرکل جنبش حزب الله در سخنرانی جدید خود گفت:
در جنگ آینده با اسرائیل ، هزاران رزمنده برای مبارزه با این رژیم به حزب الله لبنان ملحق خواهند شد. طرف اسرائیلی این موضوع را تحول بزرگی و نقطه تحولی در تهدیدات جنبش حزب الله علیه تل آویو توصیف کرد. کارشناسان بر این باورند این تهدید موید چیزی است که صاحبنظران و تحلیلگران امنیتی پیشتر در چند سال گذشته در خصوص مخاطرات ناشی از ایجاد گذرگاهی از طریق عراق ، سوریه و لبنان به سوی دریای مدیترانه پیش بینی می کردند. گذرگاهی که می تواند ایران را به متحدان خود در بغداد ، دمشق و بیروت پیوند دهد و متصل کند. به موازات جنگ روانی بین حزب الله و اسرائیل ، تحلیلگران به بروز جنگ لفظی بین سید حسن نصرالله و مقامات بلندپایه و ژنرال های اسرائیلی اشاره می کنند. این مقامات این روزها به تهدیدات روز افزون علیه جنبش حزب الله مبادرت ورزیده اند. تازه ترین مورد در کنفرانس امنیتی هرتزلیا بود و حزب الله نیز این تهدیدات را با تهدید پاسخ داد.
حزی سیمنتوف کارشناس شبکه 10 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد سید حسن نصرالله گفت که به خوبی آن چه را در کنفرانس هرتزلیا گفته شده ، شنیده است. وی شنید که آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل گفت هیچ قصدی برای وارد شدن به جنگ جدید با حزب الله ندارد. نصرالله گفت که اسرائیل می ترسد و اگر جنگی رخ بدهد صده ها هزار رزمنده برای جنگ با اسرائیل می آیند و به رزمندگان حزب الله ملحق می شوند.
منبع خبری: خبرگزاری صدا و سیما


یک شنبه 4 تیر 1396 - 12:48:22