وال استریت ژورنال فاش کرد:

اسرائیل اسپانسر اصلی گروههای مسلح در نقاط مرزی سوریه

سه شنبه 30 خرداد 1396 - 14:46:28
اسرائیل اسپانسر اصلی گروههای مسلح در نقاط مرزی سوریه

یک روزنامه آمریکایی از کمک‎های گسترده مالی ، غذایی و دارویی اسرائیل به گروههای مسلح مخالف دولت سوریه خبر داد تا با استفاده از این کمک‌ها در مواجهه با محور مقاومت پیروزی داشته و آنها را از مرزهای شمالی فلسطین اشغالی دور کنند.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: گروههای مسلح مخالف دولت سوریه اخیرا در حال انتقال مواد غذایی دیده شده‎اند که بر روی آنها نوشته‌های عبری وجود داشته است.

در ا این گزارش آمده است:

اسرائیل طی سالهای اخیر همواره کمک‎های غذایی، سوختی، دارویی، پزشکی و مالی به گروههای مسلح در نزدیکی نقاط مرزی خود با سوریه داشته است. کمک‎های اسرائیل به مخالفان سوری با هدف ایجاد یک منطقه امن برای حضور دوستان اسرائیل صورت گرفته تا با اقدامات ایران مقابله کرده و از تمرکز نیروهای آنها در مرزهای شمالی اسرائیل به ویژه منطقه جولان جلوگیری کنند.

اسرائیل از گذشته از سیطره نیروهای حزب الله و ایران بر مناطق مرزی سوریه هراس داشته است. این سیاست از دوران «موشه یعلون» در وزارت دفاع اسرائیل (وزارت جنگ رژیم صهیونیستی) آغاز شده و هم اکنون به «آویگدور لیبرمن» به ارث رسیده است.

پیش از این منابع موثق اعلام کرده بودند که اسرائیل از سال 2013 تاکنون حداقل 3000 مجروح گروههای مسلح در درگیری‌های سوریه را درمان کرده است. همچنین آنها در فصل زمستان کمک‎های غذایی، پوشاک و دارویی به گروههای مسلح داشته اند.

اما در جریان گفتگوی ما (وال استریت ژورنال) با پنج نفر از اعضای گروههای مسلح که با نحوه کمک‎های اسرائیل آشنایی داشتند، متوجه شدیم که تل آویو طی سالهای اخیر روند حمایت مالی گروههای مسلح در مرز با سوریه را نیز برعهده داشته است.

منبع : qodsna


سه شنبه 30 خرداد 1396 - 14:46:21

دسته بندی :