حمایت رژیم صهیوینستی از گروه تروریستی جبهه النصره؛ اهداف و حقیقت ها

یک شنبه 28 خرداد 1396 - 14:4:39
حمایت رژیم صهیوینستی از گروه تروریستی جبهه النصره؛ اهداف و حقیقت ها

سازمان ملل در گزارش اخیر خود اذعان کرد که رژیم صهیونیستی از تروریست ها در سوریه حمایت می کند که در این گزارش به تحلیل این موضع پرداخته شده است.

خبرگزاری "اوقات الشام" در مقاله ای آورد: پس از انتشار ده ها گزارش در مورد حمایت رژیم صهیوینستی از گروه تروریستی جبهه النصره در جنوب سوریه و پس از تأکیدهای پیاپی دولت سوریه بر حمایت این رژیم از گروه های وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره در ریف "قنیطره"، "آنتونیو گوترش" –دبیرکل سازمان ملل نیز در گزارشی اعلام کرد که "اسرائیل" از گروه های مسلح از جمله گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده در سوریه حمایت می کند.

این گزارش که از سوی نیروهای ویژه سازمان ملل در جولان اشغالی برای نظارت بر درگیری ها جمع آوری شده است توضیح می دهد که از 3 مارس 2017 تا 16 مه 2017 نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی زیر نظر گرفته و مشاهده شد که این نیروها علاوه بر حمایت و کمک های مالی به گروه های مسلح با آن ها ارتباط گرفته و به طور مستقیم هماهنگی می کنند.

این گزارش سازمان ملل چیز جدیدی را ارائه نداده است؛ چرا که پیش از این گزارش های مشابه بسیاری از سوی نهادهای مختلف در این خصوص ارائه شده بود و در واقع این گزارش واقعیتی اثبات شده است. مثلا سال 2014 نماینده سوریه در سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را به تشویق گروه های مسلح از جمله جبهه النصره برای ورود به سوریه و حمله به مواضع نیروهای سوریه و نیروهای سازمان ملل و... متهم کرد.

دسامبر 2014 نیز نیروهای ناظر سازمان ملل گزارشی را از هماهنگی مستمر رژیم صهیونیستی با گروه های مسلح منتشر کردند که براساس آن دو نفر از سربازان این رژیم دروازه "السیاج" را به روی عناصر مسلح گشودند و اجازه دادند تا آنها وارد سرزمین های اشغالی شوند.

همچنین سال 2016 "ابو العز" –یکی از سرکرده های گروه تکفیری النصره- در گفتگو با "یورگن تادنهافر" –سیاستمدار مشهور آلمانی- گفته بود که رژیم صهیونیستی از این گروه تکفیری صهیونیستی حمایت می کند و به دلیل دشمن مشترکی که دارند، منافع دو طرف به یکدیگر گره خورده است.

اواخر سال 2015 نیز "فیلنت لورت" –مدیر سابق یگان خاورمیانه در "سیا"- گفت: "اسرائیل به صورت مستمر و مداوم با جبهه النصره در تماس است؛ این همکاری به اسرائیل اجازه می دهد تا با استفاده از عناصر جبهه النصره، دیواری امنیتی را میان خود و منطقه جولان اشغالی بنا کند.

اهداف و تبعات

رژیم صهیونیستی اهداف خاصی را از حمایت جبهه النصره دنبال می کند:

اول: همانگونه که تمام کشورها در صورت وقوع هرگونه تنش امنیتی در اطراف مرز خود اقداماتی پیشگیرانه را برای جلوگیری از کشیده شدن بحران به داخل مرزهایش انجام می دهد، رژیم صهیونیستی نیز حمایت خود از یک گروه تروریتسی را اینگونه توجیه می کند، گرچه واقعیت چیز دیگری است.

دوم: برای همگان پر واضح است که رژیم صهیونیستی با تروریست ها از جبهه النصره گرفته تا داعش و دیگر گروه های تروریستی برای برافروختن آتش فتنه همکاری می کند تا مدت زمان بحران طولانی تر شود؛ چرا که این رژیم از طولانی تر شدن بحران سود می برد.

سوم: هدف از تلاش رژیم صهیونیستی برای فتنه انگیزی در منطقه و حمایت آن از گروه های تروریستی، ضربه زدن به ارتش کشورهای عربی از عراق و سوریه گرفته تا مصر است؛ همانگونه که محور مقاومت و مشخصا حزب الله سهم بزرگی در طرح توطئه گرانه رژیم صهیونیستی که چندین بار به کاروان های آن حمله کرده است، دارد.

گرچه سازمان ملل به حمایت رژیم صهیوینستی از گروه های تروریستی اذعان کرده است، ولی امکان ندارد در سایه حمایت های بی انتهای آمریکا از این رژیم بتوان آن را به خاطر حمایت از گروه های تروریستی مجازات کرد و قطعا چنانچه سازمان ملل قصد مجازات اسرائیل را داشته باشد از طرف آمریکا وتو خواهد شد.

ما نه با این گزارش ها مخالفیم و نه بر آن امید می بیندیم، ولی علی رغم اطلاع از نتایج عملی آن، از آن حمایت می کنیم. حمایت ما از آن شاید چهره واقعی این رژیم تروریستی را برای ملت های مختلف تبیین کند و از آن جهت به این گزارش ها امید نداریم که از زمان تاسیس رژیم اسرائیل به خوبی دریافته ایم که این رژیم جز با زبان زور نه چیزی می فهمد و نه عقب می نشیند.

 

منبع : shabestan


یک شنبه 28 خرداد 1396 - 14:4:32

عکسهای بیشتر :