بحران جدید در کاخ سفید؛ اقدامات داماد ترامپ به منزله جاسوسی است

یک شنبه 7 خرداد 1396 - 15:35:35
بحران جدید در کاخ سفید؛ اقدامات داماد ترامپ به منزله جاسوسی است

رئیس سابق سیا درباره خط ارتباطی محرمانه داماد ترامپ با کرملین گفت اگر این گزارش ها واقعیت داشته باشد، این اقدام جاسوسی است.

اقدامات داماد ترامپ به منزله جاسوسی است جان مک لافلن، رئیس سابق سیا جمعه در پاسخ به گزارش ها مبنی بر اینکه داماد و مشاور ترامپ درباره ایجاد خط ارتباطی محرمانه بین گروه انتقال قدرت به ترامپ و کرملین (با روس ها) تبادل نظر کرده بود، گفت اگر این گزارش ها واقعیت داشته باشد، به منزله جاسوسی قلمداد خواهد شد.

نشریه هیل در پایگاه اینترنتی خود نوشت: مک لافلن با حضور در برنامه «حرف آخر» شبکه ام اس ان بی سی گفت: «نمی خواهم در این باره غلو کنم، زیرا به طور قطع چیزهایی زیادی هست که ما نمی دانیم- ما از مضمون دقیق این مکالمه خبر نداریم. ما هدف از این گفتگو را نمی دانیم- اینها چیزهایی است که ما نمی دانیم. اما نمی توانم این را از ذهن خود بیرون کنم که اگر یک افسر اطلاعاتی آمریکا کاری مثل این انجام دهد، ما آن را جاسوسی قلمداد خواهیم کرد.»

مقامات آمریکایی که از گزارش های اطلاعاتی مطلع بودند در گفتگو با واشنگتن پست اعلام کردند داماد ترامپ که مشاور وی نیز هست درباره استفاده از مراکز دیپلماتیک روسیه برای ارتباطات-ظاهراً برای حفاظت از گفتگوها- مورد تحقیق قرار گرفته است.

روزنامه واشنگتن پست با استناد به مکالمات شنود شده روس ها که مقامات آمریکایی آن را بررسی کرده اند، نوشت سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا به افراد مافوق خود گفت کوشنر یکم و یا دوم دسامبر در دیداری در برج ترامپ این ایده را مطرح کرد.

کمیته ملی دموکرات ها در پی گزارش های روز جمعه خواستار برکناری فوری کوشنر از سمتش در کاخ سفید شد.

مک لافلن در پاسخ به اینکه اگر ثابت شود این گزارش ها واقعیت دارد،‌اولین واکنش وی چه خواهد بود گفت: «واکنش، غیرقابل باور خواهد بود، زیرا این چیزی نیست که انتظار وقوع آن را در هنگام انتقال عادی قدرت داشته باشید.»


یک شنبه 7 خرداد 1396 - 15:35:32

دسته بندی :