برنامه‌های سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اعلام شد

یک شنبه 7 خرداد 1396 - 15:23:22
 برنامه‌های سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اعلام شد

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) جزئیات برنامه‌های مختلف مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) را تشریح کرد.

محمد علی انصاری با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: خلق حماسه انتخابات سند افتخار دیگری برای ملت ایران است؛ انتخابات بیانگر پیگیری آرمان‌های امام (ره)، تبعیت از خلف شایسته امام، مقام معظم رهبری و پشتوانه دولت در خدمت رسانی به ملت و دفاع از ارزشهاست.

وی درباره مراسم سالگرد ارتحال امام ره گفت: امسال همزمانی ماه مبارک با رحلت امام (ره) فرصت مناسبی است که مردم دیدگاه‌های امام درباره ماه مبارک را بررسی کنند و ازآن آگاه شوند.

انصاری با تاکید بر ضرورت مطالعه آثار امام ره درباره این ماه افزود: برنامه امسال و دو سال دیگر در ماه رمضان است؛ مراسم امسال به علت روزه دار بودن مردم از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در حرم امام و سایر نقاط کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مردم روزه دار بلافاصله بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری به سفره‌های افطاری راهنمایی می‌شوند.

انصاری گفت: در مراسم امسال علاوه بر مردم، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی داخلی و خارجی نیز حضور دارند و عمده مهمانان خارجی سفرای مقیم تهران هستند.

وی افزود: بیشتر مهمانان از استان‌های همجوار هستند؛ امسال ۲۵۰ هزار مهمان داریم.

انصاری گفت: سه کمیته از جمله کمیته اجرایی برای مراسم امسال فعالیت دارند؛ کمیته اجرایی فعالیت‌هایی همچون اسکان، بهداشت و درمان و راه اندازی سه بیمارستان را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: قرارگاه شهید فهمیده بسیج نیز با ۱۰ هزار نیروی بسیجی در مراسم امسال فعال است.

انصاری افزود: ۲۰۰ متر مربع سایه بان تدارک و توزیع بسته‌های غذائی با همکاری شهرداری تهران در ایستگاه‌های صلواتی در نظر گرفته شده است.

انصاری گفت: ستاد گمشدگان مراسم امسال با همکاری هوا فضای سپاه تشکیل شده و کمیته حمل نقل شهری ۱۵۰ ون از باقر شهر برای انتقال زائران تدارک دیده است.

وی افزود: زائران از ۲۵ مسیر و مترو به مراسم منتقل می‌شوند؛ اتوبوس هایی ویژه معلولین و اتوبوس‌های برقی در محدوده تدارک دیده شده است.

انصاری ادامه داد: همه زائران از مبدا تا مقصد بیمه عمر وحوادث هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کمیته امنیت مراسم به ریاست وزارت کشور است و تدابیر امنیتی با کمال احترام برای زائران اجرا می‌شود.

انصاری گفت: درباره ترافیک نیز کارهای بزرگی توسط راهور شده است و امسال، چون مهمانان استان‌های دور حضور ندارند مردم تهران می‌تواند با خودرو شخصی به حرم بیایند.

وی افزود: کمیته فرهنگی از مهمترین کمیته‌های ماست که با همکاری رسانه ها، صدا و سیما و نهادهای فرهنگی فعال است تا اطلاع رسانی شود.

انصاری ادامه داد: برای مراسم ۱۰ عنوان کتاب به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو برای توزیع میان شرکت کنندگان خارجی در نظر گرفته شده است و چاپ هفت عنوان کتاب با موضوع کودکان در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: مسابقه کتابخوانی و نمایشنامه نویسی، توزیع بسته‌های فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌های عکس در سراسر کشور، حمایت از تولیدات صوتی وتصویری، فرخوان عکس، مستند و پوستر و نشست‌های علمی در دانشگاه‌ها نیز از جمله برنامه‌های امسال است.

انصاری افزود: اجرای سمفونی روح الله از فردا شب در تالار وحدت نیز از جمله برنامه‌های فرهنگی امسال است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کمیته اقلیت‌ها و نیروهای مسلح از دیگرکمیته‌های ستاد است و جای افتخار است که اقلیت‌های دینی از ابتدای انقلاب در همه صحنه‌ها کنار ما بودند؛ برنامه‌های متعددی در معابد زرتشتیان، کلیسا‌ها و کنیسه‌ها برگزار می‌شود.

انصاری تاکید کرد: مهمانان خارجی امسال فقط سفرا، کاداران‌ها و وابستگان نظامی هستند.

وی در پایان گفت: از فردا برنامه میثاق ادارات و قوای مختلف در حرم امام ره آغاز و برنامه دیدار با یادگار امام ره هر شب در جماران برگزار می‌شود.


یک شنبه 7 خرداد 1396 - 15:22:57