یونسکو از " نیروی اشغالگر" خواست هویت قدس را محترم بشمارد

سه شنبه 19 اردیبهشت 1396 - 14:57:9
یونسکو از " نیروی اشغالگر" خواست هویت قدس را محترم بشمارد

یونسکو در قطعنامه ای از رژیم صهیونیستی به عنوان «نیروی اشغالگر» درخواست کرد حفاری های مداوم، تونل زدن و دیگر پروژه های خود را در شرق بیت المقدس متوقف کند.

کمیته اجرایی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد یونسکو(UNESCO)  روز سه شنبه با تصویب قطعنامه ای رژیم صهیونیستی را به نقض موازین بین المللی در بیت المقدس و باریکه غزه محکوم کرد و خواستار احترام به هویت تاریخی شهرتاریخی قدس شد.

در این قطعنامه که همزمان با شصت ونهمین سالروز اعلام تاسیس رژیم جعلی و اشغالگر قدس تصویب شد، به جای نام یهودی از نام های اسلامی «الاقصی» و «الحرم الشریف» برای نخستین قبله مسلمانان استفاده شده است.

" بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در ادامه سیاست های خصمانه و برخلاف موازین بین المللی این رژیم، قطعنامه یونسکو را احمقانه خواند.

الجزایر، مصر، لبنان، مغرب، عمان، قطر و سودان این قطعنامه را ارائه کرده بودند. این قطعنامه با رای مثبت 22  کشور در مقابل 10 رای منفی و 23 رای ممتنع در کمیته اجرایی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو» (UNESCO) به تصویب رسید.

یونسکو سال گذشته نیز با تصویب قطعنامه ای که ارتباط یهودیت را با اماکن مقدس در بیت المقدس زیر سوال برده بود، خشم اسرائیل را برانگیخت. اسرائیل در واکنش به قطعنامه سال گذشته یونسکو همکاری خود را با این نهاد سازمان ملل متحد را به حال تعلیق درآورد.

رژیم صهیونیستی از اواخر قرن بیستم میلادی طرح های مختلفی را برای تخریب مسجد الاقصی و ساخت معبد سلیمان، در دستور کار خود قرار داده‌ است. این رژیم برای تخریب مسجدالاقصی اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که یکی از مهمترین آن ها تخریب مهمترین بنای اسلامی در فلسطین است.


سه شنبه 19 اردیبهشت 1396 - 14:57:5