شکست رژیم صهیونیستی در برابر خواسته اسرای فلسطینی

پنج شنبه 14 اردیبهشت 1396 - 14:11:7
 شکست رژیم صهیونیستی در برابر خواسته اسرای فلسطینی

رژیم صهیونیستی در برابرخواسته اسیران فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده و خواستار دیدار با وکلای خود شده اند، تسلیم شد.

اعتصاب غذای اسیران فلسطینی موسوم به اعتصاب کرامت همچنان ادامه دارد و پنجاه نفر از مسئولان اسیر شده از گردانهای مختلف فلسطینی نیز به این اعتصاب ملحق شدند.

این اعتصاب با تظاهرات گسترده ای که مردم در حمایت از آن برگزار می کنند همراه است. این فعالیتهای فلسطینی باعث شد رژیم اشغالگر قدس در برابر یکی از خواسته های اسیران فلسطینی تسلیم شود و به وکلای اسیران اجازه دهد تا با اسیران ملاقات داشته باشند.

پنجاه تن از مسئولان فلسطینی اسیر شده در زندانهای رژیم صهیونیستی از پیوستن خود به اعتصاب اسیران فلسطینی خبر دادند.

کمیته جریانهای میهنی و اسلامی اسیران فلسطینی اعلام کرد: بیست و پنج اسیر فلسطینی وابسته به جنبش حماس به این اعتصاب ملحق خواهند شد که در بین آنها مروان البرغوثی و عباس السید و خبرنگار محمد القیق هستند.

همچنین شانزده اسیر فلسطینی دیگر که وابسته به جنبش جهاد اسلامی هستند نیز به این اعتصاب ملحق می شوند که در بین آنها نیز زید بسیسی رئیس شورای عالی فرماندهی اسیران جنبش  جهاد اسلامی  و تمیم سالم نیز دیده می شود. همچنین نُه اسیر از جبهه مردمی آزادسازی فلسطین به این اعتصاب ملحق می شوند که بارزترین آنها احمد سعدات دبیر کل این جبهه مردمی و عاهد ابوغلمی و ثائر حنینی به شمار می روند.

این اعتصاب غذا به اولین اهداف خود رسیده است زیرا رژیم اشغالگر اسرائیل در برابر یکی از خواسته های اسیران فلسطینی تسلیم شد و دادگاه عالی رژیم اسرائیل به وکیلان اسیران اجازه داد تا با اسیران ملاقات کنند.

این تصمیم اسرائیل در زمانی مطرح می شود که گردانهای القسام به رژیم اشغالگر اسرائیلی به مدت بیست و چهار ساعت مهلت داده بودند تا خواسته های اسیران فلسطینی را برآورده سازند . گردانهای مسلح فلسطینی تهدید کردند در برابر هر روز تاخیر در پاسخ به خواسته های اسیران فلسطینی، تدابیری ویژه اتخاذ خواهند کرد .

ابوعبیده سخنگوی گردانهای عزالدین قسام در پیام تلویزیونی تاکید کرد: «ما به مقامات دشمن بیست و چهار ساعت مهلت می دهیم تا به خواسته های اسیران فلسطینی توجه کنند و پاسخ مثبت بدهند».

به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات انجمن روزنامه نگاران و خبرنگاران فلسطینی  نقض حقوق اسیران فلسطینی توسط رژیم اسرائیل را محکوم کرد. همچنین این انجمن در نوار غزه و در کنار چادرهای تحصن، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

تجاوزهای اسرائیل در قالب هیچ یک از  قوانین بین المللی قرار نمی گیرد. کمیته رسانه ای اعتصاب کرامت از داخل زندانهای اسرائیل اعلام کرد اسیر ناصر ابوحمید یکی از مسئولان این اعتصاب در نامه ای تاکید کرده است اعتصاب کرامت را تا پایان ادامه خواهند داد .


پنج شنبه 14 اردیبهشت 1396 - 14:11:4