ترامپ، نفت و داعش مهمترین عوامل نگرانی جوانان عرب

پنج شنبه 14 اردیبهشت 1396 - 12:24:51
ترامپ، نفت و داعش  مهمترین عوامل نگرانی جوانان عرب

بر اساس یک نظرسنجی، اکثریت جوانان عرب ریاست جمهوری دونالد ترامپ را به عنوان عاملی اصلی که منطقه را 5 سال آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد، می دانند و از مخالفت وی با اسلام و مسلمانان ابراز نگرانی می کنند.

این نظرسنجی که توسط موسسه روابط عمومی ASDA'A Burson-Marsteller مستقر در دبی از جوانان 18 تا 24 ساله در 16 کشور عربی انجام شده است و نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد نشان می دهد 64 درصد این افراد ریاست جمهوری ترامپ را با « نگرانی ، خشم یا ترس » دنبال می کنند.

83 درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی دیدگاه مثبتی در مورد ترامپ ندارند در حالی که این رقم در مورد باراک اوباما 52 درصد و در مورد جرج دبلیو بوش که تجاوزش به عراق باعث تنفر مردم در جهان عرب شد 77 درصد بود.

حدود 70 درصد این افراد گفتند ترامپ ضد مسلمانان است و نیمی از آنها اظهار داشتند دستور ترامپ در مورد ممنوعیت مسافرتی برای اتباع شش کشور مسلمان باعث خواهد شد تا گروههای ستیزه جو به شکل آسان تری جوانان مسلمان را در صفوف خود به کار گیرند.

افراد شرکت کننده در این نظرسنجی، بهای نفت را به عنوان عامل دیگری که احتمالا بیشترین تاثیر را در طول پنج سال آینده بر منطقه آنها خواهد داشت، اعلام کرده اند. عامل سوم در این ارتباط گروه داعش عنوان شده است. در نظرسنجی سال گذشته داعش مقام نخست را در این ارتباط داشت.

این نظرسنجی با شرکت 3500 نفر به صورت مصاحبه رو در رو در کشورهای عربی از مغرب و مصر گرفته تا اردن و عربستان سعودی انجام شده است.


پنج شنبه 14 اردیبهشت 1396 - 12:24:44