مسلمانانی که روسیه به آن افتخار می‌کند

سه شنبه 12 اردیبهشت 1396 - 15:33:32
مسلمانانی که روسیه به آن افتخار می‌کند

"جلوتر از زمان" و "ساعت سعد سالیژان شاریپوف" در قالب پروژه «مسلمانی که روسیه به آن افتخار می‌کند» در خانه نهادهای اجتماعی دولت مسکو اکران شد.

"احمد ماکاروف" مسئول این پروژه سینمایی منحصر به فرد در خصوص این سوال که ایده ساخت فیلم مستند از مسلمانانی که برای روسیه افتخارآفرینی کرده‌اند، پاسخ داد که امروزه چهره قهرمانان و میهن‌پرستان مسلمان روسیه تا حدود زیادی مجهول است.

وی افزود: عمدتا تصورات بر این است که یا اعتقاد به اسلام و یا اعتقاد به روسیه باید وجود داشته باشد. اما باید از افرادی یاد کرد که با موفقیت توانسته‌اند این دو عنصر را در هم ترکیب کنند. ایده اصلی فیلم‌های ما نیز بر مبنای به تصویر کشیدن این افراد شکل گرفته است.

وی بیان داشت که تاکنون چندین فیلم در قالب پروژه «مسلمانی که روسیه به آن افتخار می‌کند» تهیه شده است. نخستین فیلم با عنوان «جلوتر از زمان» درباره حیدر موسین، دانشمند و طراح هواپیما بود و فیلم دیگری نیز با نام «ساعت سعد سالیژان شاریپوف» درباره سالیژان شاریپوف فضانورد قرقیزتبار اهل روسیه تهیه شده است. قهرمان سومین فیلم این پروژه نیز فرد کمتر شناخته شده‌ای به نام داولتشین است که درباره او بیشتر در تاریخ دیپلماسی و تاریخ سازمان های اطلاعاتی مطالعه می‌کنند.

به گفته احمد ماکاروف این پروژه در واقع تلاشی برای یافتن افراد جالب توجه و شرح تاریخ زندگانی آن‌ها است. وی افزود که اکنون فیلم سوم در حال کارگردانی است و فیلم‌های دیگری نیز تهیه و تولید خواهد شد.

منبع: رایزنی فرهنگی ایران در مسکو

 


دو شنبه 11 اردیبهشت 1396 - 13:59:31

دسته بندی :