مقام ارشد عراقی : اگر حشد الشعبی نبود، نقشه عراق تغییر می کرد

دو شنبه 11 اردیبهشت 1396 - 12:5:21
مقام ارشد عراقی : اگر حشد الشعبی نبود، نقشه عراق تغییر می کرد

معاون سابق ریاست جمهوری و عضو برجسته حزب الدعوه اسلامی عراق موضع آمریکا را در قبال بمباران اخیر ترکیه علیه اراضی شمال عراق را در حد انتظار ندانست و گفت که اگر بسیج مردمی الحشد الشعبی نبود، نقشه سیاسی عراق تغییر می کرد.

'خضیر الخزاعی' در مصاحبه ای گفت: اگر بسیج مردمی الحشد الشعبی نبود، نقشه سیاسی عراق تغییر می کرد و برای همین جهان عرب و منطقه خاورمیانه مدیون جهاد و خون ها و جانفشانی رزمندگان الحشد الشعبی هستند.

وی با اشاره به فشارهای داخلی و منطقه ای که بر الحشد الشعبی وجود دارد اضافه کرد که این ها صداهای ناهنجاری است که با افراشته شدن پرچم پیروزی به دست این مجاهدین و رزمندگان بر سراسر خاک عراق و نابودی تروریسم پایان می یابد.

معاون سابق ریاست جمهوری عراق تاکید کرد که الحشد الشعبی عصاره ملت عراق است که همزمان هم تایید عمومی و هم شرعی را دارد.

به گفته وی، در حال حاضر تمامی ملت عراق تایید کننده الحشد الشعبی است و با توجه به اینکه این تشکیلات مردمی با فتوای مرجعیت عالی عراق شکل گرفته ، همزمان تایید شرعی را نیز دارد.

وی از موضع امریکا در قبال بمباران ترکیه علیه شمال عراق انتقاد کرد و افزود که گرچه آمریکایی ها نسبت به این حادثه موضع گرفتند اما موضع آنها در حد انتظار نبود و انتظار مواضع به مراتب جدی تر وجود دارد.

وی اضافه کرد که آمریکا با ترکیه روابط متینی دارد و بر همین اساس از آمریکایی ها می خواهیم که با صدای بلندتری این تجاوز نظامی آنکارا را به اراضی عراق محکوم و از تکرار این اقدامات تحریک آمیز ترکیه که بدون توجیه است، جلوگیری کنند.

هواپیماهای ترکیه بامداد سه شنبه 25 آوریل 2017 ارتفاعات سنجار را در شمال عراق به بهانه وجود عناصر حزب کارگران کرد ترکیه بمباران کردند که این حملات تعدادی تلفات انسانی و خسارت های مادی به دنبال داشت.

این حمله با واکنش های تندی در داخل عراق مواجه شد و همزمان جریان های سیاسی عرب و کرد آن را محکوم کرده و رهبران و دولتمردان عراق علیه آن موضع گرفتند.

آمریکا نیز در بیانیه ای علیه این حمله موضع گرفته و آن را غیر قبول خواند بدون اینکه علیه متحد خود ترکیه موضع جدی اتخاذ کند.


دو شنبه 11 اردیبهشت 1396 - 12:3:11

دسته بندی :