مجموعه عکس: دیدنی های جغرافیایی فلسطین؛ بحرالمیت یا دریای مرده

چهار شنبه 30 فروردین 1396 - 17:10:58
مجموعه عکس: دیدنی های جغرافیایی فلسطین؛ بحرالمیت یا دریای مرده

بحرالمیت یا دریای مرده نام عجیبی است که روی نقشه جغرافیایی به صورت لکه ای آبی رنگ در نزدیکی فلسطین مشخص شده است. دریایی که عرب ها به آن بحرالمیت می گویند و اروپایی ها Dead Lake.

بحرالمیت در کرانه باختری رود اردن قرار دارد و حتی می توان به آن دریاچه نمک گفت زیرا سواحل آن پست ‌ترین نقطه ی خشکی‌های زمین است. گودترین نقطه آن 422 متر کمتر از سطح دریا ( معیار جهانی آب های آزاد) است و عمیق ترین جای آن  378 متر بالاتر از سطح دریا.

بحرالمیت 67 کیلومتر طول و 18 کیلومتر عرض دارد. حجم آب دریاچه 810 میلیون متر مکعب است که در سالهای اخیر به شدت با کم آبی مواجه شده است.

بحر المیت شورترین جای دنیاست و به این دلیل به ان دریای مرده می گویند که تنها دریاچه در روی زمین است که هیچ گیاه یا جانوری به صورت دائمی در آن زندگی نمی کند.

در زمستان و بهار، کمی به مقدار آب موجود در دریاچه افزوده می شود، اما چون غیر از رود اردن و چند آبراه کوچک دیگر، هیچ رودی به آن وارد نمی شود، همیشه مقدار آب آن کم و غلظت نمکش بسیار زیاد است.

میلیون ها سال پیش، سطح دریای مرده 427 متر بالاتر از موقعیت کنونی بوده است. در آن زمان، جانوران آبزی در این دریا زندگی می کردند. اما ناگهان نوعی خشکسالی رخ داد، آب دریاچه تبخیر شد و شرایط زیستی آن به صورت کنونی درآمد.


چهار شنبه 30 فروردین 1396 - 17:5:4

عکسهای بیشتر :

دسته بندی :