ترامپ از احتمال حمله مجدد به سوریه خبر داد

یک شنبه 20 فروردین 1396 - 10:40:41
ترامپ از احتمال حمله مجدد به سوریه خبر داد

رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور گفته است در صورت نیاز حملات و اقدامات نظامی بیشتری در سوریه انجام می گیرد..

به نقل از فارس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در نامه‌ای به سنا و مجلس نمایندگان رسما اقدام نظامی در سوریه را به اطلاع نمایندگان کنگره رساند و افزود: "ایالات متحده به نحو مورد نیاز و متناسب، اقدامات بیشتری برای پیشبرد منابع ملی مهم خود انجام خواهد داد."

وی دولت سوریه را به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم کرده و نوشته است که دمشق از پایگاه هوایی «الشعیرات» برای انجام حملات شیمیایی استفاده می‌کرده و هدف از حمله به این پایگاه نظامی «کاهش توان نیروهای مسلح سوریه برای انجام حملات شیمیایی و بازداشتن سوریه از استفاده یا توسعه تسلیحات شیمیایی» اعلام کرده است.

در صورتی که اقدام آمریکا تجاوز آشکار به خاک سوریه محسوب می شود و بسیاری از سران جهان از نگرانی ها برای آشفته تر شدن بحران سوریه خبر دادند، ترامپ در این نامه مدعی شده که حمله به خاک سوریه به بازگشت ثبات در منطقه کمک می‌کند.

ترامپ این اقدام را در راستای منافع ملی اساسی و منافع سیاست خارجی ایالات متحده دانست

آمریکا بامداد روز جمعه با متهم کردن دولت سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی در حادثه خان شیخون، پایگاه هوایی الشعیرات در حمص را هدف حمله قرار داد.

دولت سوریه تصریح کرده است که تسلیحات شیمیایی در اختیار ندارد تا چنین حملاتی را اجرا کند. از سوی دیگر نشانه های مشهودی از دست داشتن تروریست های سوری و کمک های کشورهای همسایه  در این حمله وجود دارد.


یک شنبه 20 فروردین 1396 - 10:40:32