اعتراضات ضد ترامپ در آمریکا در پی حمله موشکی به سوریه

شنبه 19 فروردین 1396 - 12:2:36
اعتراضات ضد ترامپ در آمریکا در پی حمله موشکی به سوریه

مردم آمریکا در تجمع اعتراضی روبروی کاخ سفید و همچنین ۳۵ شهر در ایالت های مناطق مختلف آمریکا حمله به سوریه را محکوم و اعلام کردند اقدامات دولت آمریکا در سوریه به جنگ و خونریزی بیشتر مواجه خواهد شد.

عصر روز جمعه تجمع اعتراضی در حمایت از ملت سوریه و انزجار از فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بمباران غیرقانونی به سوریه برگزار شد. در این تظاهرات صدها نفر از جمله فعالان حقوق بشر در این تجمعات شرکت کردند.

شرکت کنندگان در تظاهرات با در دست داشتن پلاکاردها و سردادن شعارهای مختلف به جنگ علیه سوریه " نه " گفتند.

"براین بکر" سازماندهنده این اعتراضات و مدیر سازمان "اعتلاف انسر " در این تضاهرات سخنرانی کرد و گفت: آمریکا 100 میلیون دلار خرج موشک کرده است و این در حالی است که این همه ما بی خانمان داریم, مردم ما در تامین بودجه برای تعلیم و تربیت و بهداشت و درمان مشگل دارند.

به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در همین حال صدها تن از مردم در شهر نیویورک با برگزاری تظاهرات به حمله موشکی آمریکا به سوریه که به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور صورت گرفت، اعتراض کردند.

عصر روز جمعه حدود دهها نفر معترضان در منطقه منهتن نیویورک گردهم آمدند و بسیاری از آنها دست نوشته و علامت هایی در محکومیت حمله موشکی روز پنجشنبه آمریکا به سوریه در دست داشتند.

تظاهرات‌ کنندگان دست نوشته های زرد رنگی در دست داشتند که روز آنها نوشته شده بود «بمباران سوریه از مردم محافظت نمی کند، آنها را می کشد.» برخی دیگر نیز دست نوشته هایی حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود "خیر! به نام انسانیت، ما از پذیرفتن یک آمریکای فاشیست خودداری کردیم». یک پیام واحد تظاهر کنندگان که روی دست نوشته های آنها به چشم می خورد این بود که «بمباران سوریه به جنگ  بیشتر خواهد انجامید و به آن پایان نخواهد داد".

بسیاری از معترضان می گفتند دلایل کافی مبنی بر اینکه دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه مرتکب حمله شیمیایی به مردم این کشور شده باشد وجود ندارد و آنها مداخله آمریکا را در یک جنگ خارجی محکوم می کنند. آنها شعار می دادند " آمریکای امپریالیست، تروریست شماره یک".

نیروی دریایی آمریکا  به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در یک تجاوز نظامی آشکار به خاک سوریه، بامداد جمعه 18 فروردین، 59 موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در حومه حمص شلیک کرد که در نتیجه آن علاوه بر جان باختن دست کم 10 تن از ساکنان شهرک الشعیرات و چند سرباز ارتش،‌ خسارت‌هایی به این مناطق وارد شد.

ترامپ مدعی است حمله شیمیایی خان شیخون (که مدارک بسیاری از دست داشتن تروریست ها در این جنایت است ) از این پایگاه انجام شده است.

روسیه ضمن محکوم کردن این حمله، توافق امنیت پرواز در سوریه و هماهنگی اطلاعاتی با واشنگتن را لغو کرد. رییس جمهور چین نیز که در آمریکا به سر می برد پس از دیدار با ترامپ ضمن اظهار نگرانی درباره اقدام خودسرانه آمریکا گفت برای نتیجه گیری درباره عاملان حمله شیمیایی خان شیخون به تحقیقات مستقل و جامعی نیاز است.

 


شنبه 19 فروردین 1396 - 12:2:25