هشدارهای عجیب حمله قلبی؛ جدی بگیرید

چهار شنبه 9 فروردین 1396 - 12:46:41
هشدارهای عجیب حمله قلبی؛ جدی بگیرید

نشانه‌های حمله قلبی را می‌توان به علائم جزئی، مبهم و حتی ناموجود دسته بندی کرد. به عنوان مثال دردهای جزئی در دست هم می تواند نشانه حمله قلبی فوری یا حمله قلبی در آینده باشد.

بیماری های قلب و عروق یکی از بیشترین عوامل مرگ آفرین است و از این جهت خطرناک است که اغلب نشانه کمی از وجود خطری که ممکن است به حمله قلبی منجر می‌شود، دیده می شود.البته موارد شناخته شده ای وجود دارد که شخص می تواند خود را در معرض حمله قلبی در نطر بگیرد مثل فشار خون بالا، کلسترول، چاقی، سن بالا به خصوص بالای 60 سال عمر، و بیماری‌هایی مثل دیابت.

اما عواملی کمتر شناخته شده ای هم وجود دارد که می توان آنها را هشدار های عجیب اما جدی در نظر گرفت.

احساس سرگیجه پس از ایستادن

برخی افراد هنگامی که سریع از جای خود بلند می‌شوند دچار سرگیجه‌ای آزاردهنده می‌شوند که می‌تواند تا چند دقیقه ادامه یابد. این شرایط که به واسطه افت ناگهانی فشار خون رخ می‌دهد به نام Orthostatic Hypotension شناخته می‌شود.بر اساس تحقیقات این نوع مشکل در جریان خون می‌تواند نشانه نارسایی قلبی عروقی در آینده باشد. بر اساس پژوهش های دانشگاهی افت فشار خون پس از ایستادن می‌تواند خطر نارسایی قلبی را در زندگی آینده افراد تا ۵۴ درصد افزایش دهد.

درد دست‌ها

اگر دردهایی جزئی و عجیب را در دست‌های خود احساس می‌کنید ممکن است نشانه حمله قلبی در آینده باشد. پژوهش انجمن قلب آمریکا نشان داده است که درد یا خستگی در عضلات دست که مانند بلند کردن جسمی سنگین است ممکن است چند ماه پیش از سکته قلبی به شما هشدار دهد. علت این درد شاید انسداد در شریان چرخشی خون باشد.

طول انگشت حلقه

احتمالا هرگز طول انگشت حلقه خود را با خطر بیماری قلبی پیوند نمی‌دهید. با این وجود، دانشمندان دانشگاه لیورپول به این نکته اشاره داشته‌اند که انگشت حلقه کوتاه می‌تواند نشانه‌ای از مشکل قلبی در آینده باشد.به گفته پژوهشگران افرادی که دارای انگشت حلقه بلندتری از انگشت اشاره هستند به دلیل سطح بالاتر هورمون تستوسترون کمتر در خطر مشکلات قلبی قرار می گیرند. اگر انگشت حلقه شما هم اندازه یا کوچک‌تر از انگشت اشاره است، احتمال خطر بیماری قلبی هنگامی که از مرز ۴۰ سالگی عبور می کنید، بالاتر در نظر گرفته می‌شود.

چین‌های نرمه گوش

اگرچه اندکی عجیب به نظر می‌رسد، اما پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا می‌توانند تنها با نگاه کردن به نرمه‌های گوش شما خطر بیماری عروق کرونر را پیش بینی کنند. آنها به این نکته اشاره داشته‌اند که یک چین در یک یا هر دو نرمه گوش می تواند نشان دهنده مواجهه با مشکلات قلبی در آینده باشد. این نشانه که به آن سندرز تی. فرانک گفته می شود و در سال 1973 کشف شد می تواند نشان دهنده انسداد شریانی و مشکلات قلبی عروقی در آینده باشد.

خمیازه هنگام ورزش

بدن ما برای جذب اکسیژن‌ برای خون و خنک کردن مغز خمیازه می کشد. بر همین اساس، یک یا دو خمیازه طی ورزش‌های شدید یا روزی آفتابی منطقی به نظر می‌رسد، این گونه نیست؟

مطالعه‌ای پژوهشگران دانشگاه ایالتی نیویورک در آلبانی نشان می‌دهد که خمیازه مزمن طی ورزش می‌تواند نشان دهنده مشکل در قلب باشد. به عنوان مثال، انسداد در گردش خون می‌تواند موجب شود سیستم خنک کننده بدن و قلب ناکارآمد عمل کنند و آن خمیازه‌ها ممکن است نشانه‌ای از بروز مشکلات جدی برای قلب در آینده باشند.

بوی بد دهان

بوی بد دهان می‌تواند با مشکلات قلبی نیز پیوند بخورد. زیرا بر اساس تحقیقات نشان داده است که بوی بد دهان می‌تواند نشانه‌ای از التهاب و در نهایت بیماری قلبی عروقی باشد. پس اگر از بوی بد دهان به صورت مزمن رنج می‌برید حتما به دندانپزشک مراجعه کنید و بخواهید لثه شما را معاینه کند.


چهار شنبه 9 فروردین 1396 - 10:59:39