10 نکته برای داشتن گوشی هوشمند ایمن و سالم

دو شنبه 7 فروردین 1396 - 14:33:30
10 نکته برای داشتن گوشی هوشمند ایمن و سالم

اگر می خواهید تلفن هوشمندتان عمر بیشتری داشته باشد، بهتر و بیشتر کار کند و امنیت داشته باشد، به این 10 نکته توجه کنید.

۱: استفاده از تلفن در هوای خیلی گرم یا خیلی سرد

سطح گرما و سرمایی که تلفن های هوشمند می‌توانند تحمل کنند بین ۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد می‌ باشد و اگر بیشتر از حد به آن ها شُک های هوایی وارد کنیم باعث خاموش شدن و خالی شدن سریع شارژ گوشی می‌ شود. همچنین بیشتر تلفن هایی که با نام ضد آب عرضه می‌شوند هم تا حدی می‌توانند آب را تحمل کنند. این تلفن ها برای این طراحی شده‌اند که در هنگام باران بتوانید با تلفن خود راحت کار کنید و یا اگر تلفن هوشمندتان به داخل آب افتاد آن را پس از چند ثانیه خارج کنید.

 ۲: شارژ گوشی در شب

 اگر شما هم در هنگام روز با تلفن خود زیاد کار می‌کنید و آن را در شب به شارژ می‌زنید باید بهتان بگوییم که این عمل به باتری گوشی شما در حد زیادی صدمه می‌زند. به این دلیل که بیشتر تلفن های هوشمند در یک تا دو ساعت شارژ می‌شوند.همچنین کشیدن شارژر از تلفن همراه در هنگام شارژ باعث آسیب رساندن به باتری گوشی می‌شود.

 ۳: خالی کردن کامل شارژ گوشی و یا شارژ بیش از حد تلفن

اگر شارژ گوشی خود را خیلی خالی کنید و یا آن را بیش از حد درون شارژ بگذارید، باعث آسیب رساندن به باتریش می‌شوید. بهتر است در هنگام شارژ، وقتی حجم آن به ۹۰ درصد رسید آن را از شارژ در آورد و وقتی هم به ۱۵ درصد رسید آن را به شارژ بزنید.

۴: استفاده از هر نوع شارژی

هر نوع تلفن برای خودش یک شارژر مخصوص بسته به ولتاژ دریاقتی و میزان آمپر باتری دارد که در پک خریداری شده تلفن به مشتری تحویل داده می‌شود. حال اگر به طور مثال باتری گوشی شما ۳۰۰۰ میلی آمپری باشد و آن را با یک شارژر ۴۰۰۰ میلی آمپری شارژ کنید، آسیب شدیدی به باتری خود نیز می‌رسانید. همچنین اگر میخواهید در محیط بیرون از خانه نیز تلفن خود را شارژ کنید می‌توانید از پاور بانک هایی استفاده کنید که درصد شارژشان به آمپر باتری شما نزدیک باشند.

۵: خاموش نکردن گوشی در طول هفته

فرض کنید یک هفته بدون هیچگونه استراحتی کار کنید. چه حالی بهتان دست می‌دهد؟! بهتر است درباره تلفن‌های هوشمند خود هم این فکر را بکنیم. منظور از استراحت یعنی یک روز تلفن هوشمند خود را خاموش و روشن کنید.

۶:  به تلفن خود برسید

باید هر چند وقت یک بار علاوه بر تمیزی نرم افزاری تلفن‌های خود به پاکیزگی بیرونی آن‌ها هم نیز بپردازیم. با این کار می‌توانیم نیمی از ویروس‌هایی که در کمین ما هستند را از بین ببریم و به راحتی از تلفن همراه خود استفاده کنیم. برای این کار یک اسپری مخصوص پاکیزگی تلفن‌های هوشمند خریداری کرده و گوشی خود را با یک دستمال تمیز از تمامی ویروس ها پاک کنید.

۷: استفاده نکردن از گذرواژه

بهتر است برای گذاشتن گذرواژه از رمز استفاده کنید تا الگو. رمز شما می‌تواند از حروف و اعداد و یا فقط اعداد تشکیل شده باشد. اما ما برای شما حالت اول را بیشتر پیشنهاد می‌کنیم. پس بهتر است حتماً برای تلفن هوشمند خود یک گذرواژه انتخاب کنید.

۸: روشن گذاشتن همیشگی وای فای

روشن بودن همیشه آیتم وای فای در تلفن حجم زیادی را از باتری گوشی شما به مرور زمان کم می‌کند. پس بهتر است در هنگامی که از منزل خارج می‌شوید وای فای و یا بلوتوث تلفن خود را خاموش کنید.

۹: فعال بودن اعلان  (Notification)

اعلان‌ها همان آیتم‌هایی هستند که در بالای صفحه گوشی شما نقش می‌بندند و باعث به صدا در امدن تلفن شما می‌شوند. این اعلان‌ها برای نمایش نیاز به اینترنت دائمی دارند. همچنین اگر این گزینه برای تمامی برنامه فعال شود، موجب کند شدن گوشی و خالی شدن سریع باتری نیز شده. پس بهتر است برای نگهداشتن بیشتر شارژ تلفن هوشمند خود این گزینه را غیر فعال کنید.

۱۰: روشن گذاشتن همیشگی Location Service

بیشتر نرم افزارهای مسیر یاب و یا GPS برای این که درست و بدون مشکل کار کنند، نیاز به فعال بودن گزینه Location Service دارند. پس بهتر است فقط وقتی درحال استفاده از این نرم افزارها هستید، گزینه Location Service را روشن بگذارید.

 


دو شنبه 7 فروردین 1396 - 14:31:57