مفتیان داعش و فتواهای جنجالی مفتیان تکفیر / قسمت دوم

شنبه 21 اسفند 1395 - 13:15:29
مفتیان داعش و فتواهای جنجالی مفتیان تکفیر / قسمت دوم

در حال حاضر فضای مجازی کشورهای عربی به شکل قابل توجهی در تسخیر شیوخ تکفیری داعش و انتشار اندیشه های انحرافی وهابی آنها است؛ اندیشه های که تاکنون صدها هزار جوان مسلمان را نه تنها از کشورهای اسلامی بلکه عمق اروپا به صحنه جنگ وقتل عام در خاور میانه کشانده است.

یکی از مهمترین نظریه پردازان ومفتیان گروه داعش محمد العریفی است. او یکی از سرشناس ترین شیوخ  وهابی است که تقریبا در مورد همه چیز فتوا صادر می کند وطی سه سال گذشته صدها فتوا در رابطه با مسایل سوریه، عراق، لبنان ، حوثی ها ومناطق دیگر صادر کرده است.

با این وجود حتی یک فتوای صریح در رابطه با مسئله فلسطین وبه ویژه غزه صادر نکرده بلکه تلاش کرده فتواهایی از این دست را با آمیزه ای از طایفه گری صادر کند.

او هرگز حاضر به نام بردن از حزب الله به این نام نیست بلکه از این گروه مبارز که موفق به شکست رژیم صهیونیستی شده  با صفت های نکوهیده یاد می  کند، در آخرین اظهار نظرش در مورد لبنان و با وجود آنکه تمامی طرف ها داعش را مسئول  گلوله باران منطقه عرسال  معرفی کردند در اظهار نظری  که در یوتیوپ و در صفحه شخصی اش در تویتر منتشر شد برخلاف تمامی این نظرات ارتش لبنان وحزب الله را مسئول این حملات توصیف وادعا کرد آنها به دنبال کشتار اهل سنت عرسال می باشند اما بعد از آنکه دولت ریاض و شخص پادشاه عربستان از ارتش لبنان حمایت وکمک  مالی چند میلیون دلاری را برای آن اختصاص داد ، به سرعت این فتوا را از صفحه خود حذف نمود.

"مانع بن ناصر المانع" دیگر شیخ وهابی داعشی است که فعالیت خود را در صفحات اجتماعی در حمایت از این گروه تروریستی به شدت ادامه می دهد.

او از نظر تحصیلات علوم دینی در سطح متوسطی قرار داشته اما به دلیل آنکه مشاور شرعی یکی از زنان شاهزاده سعودی!! است از نفوذ خاصی در عربستان برخوردار می باشد.

او تا مرز تکفیر تمامی مخالفان داعش در شام وعراق هم پیش رفته اما آنچه باعث رسوایی وی وخروج تدریجی اش از رسانه ها شد افشای جعلی بودن مدرک دکترای اوست که از دانشگاه ویست کلایتون دریافت کرده است ، این دانشگاه تقلبی و صوری چندی پیش به یک سگ مدرک فوق لیسانس داد در حالیکه در پایگاه ebay مدارکش را می توان با 179 دلار خریداری کرد.

در این حال  رسانه های نزدیک به داعش " عثمان آل نازح" را به عنوان مفتی خود معرفی می کنند ، او  در داخل عربستان جزو افراد سابقه دار بوده وتوسط عشیره اش نیز مطرود اعلام شده است. وی متهم به قتل 7 کارگر آسیایی است.

او پس از گریختن از عربستان به گروه داعش در سوریه پیوست وهم اکنون مفتی این گروه در عراق وسوریه است.

به اعتقاد کارشناسان ال نازح شخصیتی بسیار ضعیفی در قبال رهبران اصلی داعش داشته اما با توجه به تاثیرگذاری اش بر جوانان عربستانی وموفقیتش در کشاندن آنها به صحنه جنگ در این مسند قرار داده شده است.

پیش از او نیز ابو اسامه القحطانی دیگر مفتی گروه داعش که او نیز یک عربستانی تبار است مفتی داعش بود اما با آتش نیروهای نظامی ارتش عراق در شهر بیجی در شمال تکریت به هلاکت رسید.

مردم فلوجه هم که از فتواهای این مفتی ها به ستوه آمده بودند 5 اوت گذشته 4 روحانی سلفی ـ داعشی را به ضرب گلوله به هلاکت رساندند.

به گفته منابع خبری این چهار روحانی توسط گروهی که خود را گردان های نجات فلوجه می نامد از پای در آمدند.

یکی دیگر از این مفتی ها هم ابو رباح الاندلسی نام دارد ، او که سودانی تبار است به عنوان مفتی اعظم داعش فتوای ختنه زنان موصل را صادر کرده بود او چند روز بعد از صدور این فتوا در جریان حمله ارتش عراق به روستای حمرین در استان دیالی عراق کشته شد. این در حالی است که رسانه های عراقی در  گزارش های خود در مورد این فرد اعلام کردند نظامیان عراقی در زمان دفن وی متوجه شدند خودش به فتوایی که صادر کرده عمل نکرده بود.


شنبه 21 اسفند 1395 - 13:15:15

دسته بندی :