مفتیان داعش و فتواهای جنجالی تکفیری وهابی / قسمت اول

شنبه 21 اسفند 1395 - 12:56:29
مفتیان داعش و فتواهای جنجالی تکفیری وهابی / قسمت اول

در حال حاضر فضای مجازی کشورهای عربی به شکل قابل توجهی در تسخیر شیوخ تکفیری داعش و انتشار اندیشه های انحرافی وهابی آنها است؛ اندیشه های که تاکنون صدها هزار جوان مسلمان را نه تنها از کشورهای اسلامی بلکه عمق اروپا به صحنه جنگ وقتل عام در خاور میانه کشانده است.

فتواهای تکفیر و جنگ به شکل گسترده ای در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند و تقریبا طبقه ارشد روحانیون وهابی همگی در آن به شکلی دست داشته اند. شدت فتوی برای جنگ و تکفیر در کشورهای حاشیه خلیج فارس به حدی شدت یافته است که باعث شده تا دولت آل سعود که خود بر پایه وهابیت شکل گرفته نیز احساس خطر کند  وبرخی از مشایخ خود را وادار به سکوت وممنوعیت از صدور فتوا کند.

علاوه بر مفتی های عربستان همچون آل الشیخ و روحانیون مسجد الحرام و مسجد نبوی فردی همچون شیخ یوسف القرضاوی که خود را موسس اتحادیه جهانی علمای مسلمان می خواند، امروزه شاهد فعالیت مفتی های جدید و گمنامی هستیم که فتواهایی عجیب ، غریب، خلق الساعه وحتی شاخ دار و منافی عفت عمومی واخلاق اسلامی صادر می کنند.

یکی ازمهمترین ومعروف ترین فتواهای داعش فتوای جهاد نکاح آنهاست که آنرا محمد العریفی صادر کرد وهمچنان نیز به آن عمل شده وگفته می شود بسیاری از تروریست ها  در سودای رسیدن به آن به داعش می پیوندند.

همچنین صدور فتوای ختنه زنان موصل در کنار الزام تمامی زنان ودختران موجود در موصل به انجام جهاد النکاح با جنگجویان داعش نیز از دیگر فتواهای جنجالی بود که مدتهاست رسانه ها را به خود مشغول کرده است.

از نکات جالب در این رابطه این است که این فتواها چنان افراطی وغیر قابل قبول است که حتی سایت های گروه القاعده به عنوان یکی از بسترهای افراطی گری وجریان سلفی نیز نسبت به آنها به واکنش نشان داده است.

از میان این فتواها می توان به ممنوعیت خوردن سالاد خیار وگوجه (به دلیل مونث بودن گوچه و مذکر بودن خیار!) که نباید در یک مکان با یکدیگر جمع شوند ، حرام بودن خوردن موز برای زنان بدون حضور محرم ، حرام بودن نشستن زن بر روی صندلی ، ممنوعیت خوردن گوشت بز بدلیل عدم پوشیده بودن عورت آن وحرام بودن کشیدن سیگار که مجازات آن دفعه اول هشدار وبار دوم شکستن دست است.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه یکی از خطیبان گروه موسوم به دولت اسلامی عراق وشام (داعش) در یکی از مساجد شهر سوری باب یکی از قدیمی ترین شهرهای استان حلب فتوای باطل بودن  روزه کسانی را که مخالف داعش بوده یا در دل این گروه را دوست ندارند،  صادر کرد.

همچنین برای اولین بار در طول تاریخ اسلامی داعش فتوای گرفتن زکات از زیتون و روغن زیتون را صادر کرد و باغدار باید 611 کیلوگرم از زیتون خود را به عنوان زکات (زیتون یا روغن آن) بپردازد.

در این حال حارث الضاری رهبر آنچه که به هیئت علمای مسلمین عراق شهرت یافته و مدتهاست به دلیل همکاری با تروریست ها از عراق فراری وتحت تعقیب قوه قضائیه این کشور است از تمامی زنان  موصل خواست تا در وظیفه و واجب جهاد النکاح در این شهر شرکت کنند.

با ورود داعش به موصل تمامی آرایشگاه های مردانه تعطیل وهر کسی که کلمه داعش را به زبان آورد 70 ضربه شلاق را باید متحمل شود.

همچنین ابو عبد الرحمن المصری والی اسبق شهر الباب در ریف حلب که از رهبران نظامی داعش نیز محسوب می شود ، با صدور فتوایی حمایت از اسد حتی با یک کلمه را هم مستوجب گردن زدن اعلام کرد.

از دیگر فتواهای عجیب وغریب داعش صدور دستور العملی برای تمامی دامداران شهر الرقه سوریه است که آنها را مجبور کرده برای تمامی دام های خود شلوار بدوزند تا دستگاه تناسلی دام ها وبه ویژه پستان گاوهایشان در انظار عمومی قرار نگیرند وگرنه به ازای هر دامی که این دستور العمل را اجرا نکند صاحب آن یکصد ضربه شلاق خواهد خورد.

در این حال ناصر العمر یکی از شیوخ عربستانی با صدور فتوایی به جنگجویان داعش در شهر موصل و اطراف آن اجازه تجاوز به زنان موصلی را داد.

بر اساس اسناد و مدارکی که بعد از شکست داعش در مناطقی از عراق از آنها بدست آمده این شیخ به جنگجویان داعش اجازه داده است در صورت مخالفت زنان ودختران عراقی با درخواست غیر اخلاقی آنان به زور متوسل شده وبه تمامی آنها تجاوز شود زیرا آنها در حکم کنیز محسوب می شوند.

یکی از علمای داعش همزمان با جنگ غزه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را تکفیر کرد زیرا از دیدگاه او آنها زیر پرچم ولوای توحید یعنی داعش به مبارزه با یهودیان نمی پردازند.

از دیگر فتواهای جالب داعش که اکنون در شهر موصل وبقیه مناطق تحت کنترل این گروه در حال اجرا می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جهاد از دشمن نزدیک تر آغاز می شود واین به آن معنی است که باید ابتدا تمامی شیعیان ومخالفان مسلمان در کشورهای اسلامی از بین بروند وبعد به سوی دشمنان دیگری همچون رژیم صهیونیستی ، آمریکا یا روس ها رفت.

هر کسی که مخالف افکار داعش باشد هرچند مسلمان بوده ولا اله  الا الله هم سر بدهد بازهم باید کشته شود زیرا مخالفت با داعش یعنی موضع گرفتن در سنگر دشمن.

دختران حق پوشیدن شلوار جین یا پولیور را ندارند.

پسران حق کوتاه کردن مو یا داشتن مدل موی را ندارند ، شانه زدن مو جزو موارد ممنوع محسوب شده ومجازات در پی دارد.

مراجعه زنان به دکتر های زنان وزایمان برای معالجه ممنوع است.

پوشیدن هر نوع شلوار فاق کوتاه برای مردان در تمامی مناطق ممنوع می باشد.

هرکسی که در نماز جمعه شرکت نکند با 25 ضربه تازیانه مجازات خواهد شد.

زنان ودختران بدون  وجود محرم حق نشستن پشت دستگاه رایانه متصل به شبکه اینترنت را ندارند.

یک دختر سوری به دلیل ورود به شبکه فیسبوک به اعدام محکوم وسنگسار شد.

تمامی دیوارهای اماکن دولتی ومساجد باید به رنگ سیاه در آیند.

ترمیم وبازسازی کلیسا های تخریب شده ، بر افراشتن صلیب یا بلند کردن صدا برای مسیحیان ممنوع وحمل سلاح برای غیر مسلمانان حتی برای دفاع نیز از محرمات است.

زن ها باید نقابی سیاه رنگ پارچه ای بسیار ضخیم به صورت داشته باشند در صورتی که این پارچه از نظر ماموران امنیتی ضخیم تشخیص داده نشود زن مذکور بازداشت می شود. این قانون علاوه بر زنان شامل مانکن های فروشگاه ها نیز می شود.

اسامه القوصی یکی از مفتی های داعش با صدور فتوایی به مردان اجازه چشم چرانی داد و مدعی شد که براساس سندی در زمان پیامبر(ص) یکی از صحابه در یک چاه مخفی شد و دختر مورد علاقه خود را  از انجا مشاهده می کرد.

خوردن واستفاده از یخ به دلیل آنکه در دوره پیامبر وجود نداشته ممنوع وحرام است.

تمامی مساجدی که در داخل آن مزار یکی از پیامبران یا صالحین در آن قرار گرفته باشد باید ویران گردند.

استفاده از موبایل های پیشرفته برای جنگجویان رده پایین ممنوع است اما رهبران داعش می توانند از آنها استفاده کنند.

تمامی دانشکده های هنر موجود در موصل تعطیل وتمامی دانشجویان موجود موظف به تحصیل در رشته خطاطی شدند.

منبع فارس

 

 


شنبه 21 اسفند 1395 - 12:54:16

دسته بندی :