تصاویر منتشرشده از فلسطینیان پیش و پس از دوران اسارت در زندانهای رژیم صهیونیستی، بهوضوح تأثیرات جسمی و روحی ناشی از شکنجهها و بدرفتاریهای سیستماتیک این رژیم را نشان میدهد. این تصاویر که در شبکههای اجتماعی دستبهدست میشوند، گواهی آشکار بر جنایتهای ضدبشری است که سالهاست در زندانهای رژیم اشغالگر علیه اسرای فلسطینی روا داشته میشود؛ جنایتهایی که نهادهای بینالمللی حقوق بشری بارها نسبت به آن هشدار دادهاند اما عملاً هیچ اقدام مؤثری در قبال آن صورت ندادهاند.
نکته قابل تأمل آنکه رسانههای همان رژیم جنایتکار، با وجود این سابقهٔ تاریک و غیرقابل انکار در نقض آشکار حقوق بشر، ادای نگرانی برای مردم سایر کشورها –از جمله ایران– را در میآورند و خواهان آزادی(!) آنان هستند. این رفتار ریاکارانه و تناقضآمیز، بیش از هر چیز نشاندهندهٔ رویکرد دوگانهٔ رسانههای غربی و صهیونیستی در مواجهه با مسائل حقوق بشری است؛ رویکردی که در آن، جنایتهای رژیم صهیونیستی نادیده گرفته شده و در مقابل، کوچکترین بهانهای برای تحت فشار قرار دادن کشورهای مستقل و مخالف سیاستهای غرب، به کار گرفته میشود.