حضرت آیتالله جوادی آملی : ببینید زهرا (س) کیست!
آنها که _ معاذ الله _ می گویند خدایی نیست و قیامتی نیست، یک شبهه ای در " ازلیت ماده " دارند. می گویند: شمایی که می گوئید خدا هست، خدا عالم را یا (من شیء) خلق کرد، یا (من لا شیء)؛ از این دو چیز که بیرون نیست! یا از چیزی خلق کرد، من شیء؛ یا من لا شیء.
اگر خدا عالم را " من شیء " خلق کرد، پس قبلا یک ذراتی بودند و خدا نداشتند و خدا از اینها عالم را ساخت؛ پس می شود یک موجودی بی خدا باشد. اگر بگوئید عالم را " من لا شیء " خلق کرد، (لا شیء) که عدم است، از عدم چیزی ساخته نمی شود! این جمله ای که مرحوم کلینی (رضوان الله تعالی علیه) از خطبه حضرت امیر می گوید، این خطبه پاسخ آن شبهه است*، عین این جمله را وجود مبارک فاطمه (سلام الله علیها) در " خطبه فدکیه " بیست و پنج سال قبل از علی بن ابی طالب فرمود. " حالا ببینید زهرا کیست "!!
بیشتر بدانید
حزبالله: فشارهای واشنگتن موجب تقویت اراده مقاومت و پایبندی مردم به سلاح است| مع المراسلین
تأثیر پرونده فلسطین بر روابط تاریخی؛ نقد یحیی حرب بر تضعیف نقش منطقهای عربستان| قضیة ساخنة
وجود مبارک فاطمه (سلام الله علیها) در همین اول خطبه فدکیه دارد: (الحمد لله الذی خلق الاشیاء لا من شیء)*، این یعنی چه؟ یعنی شمایی که دارید اشکال می کنید، باید بفهمید نقیض (من شیء)، (من لا شیء) نیست؛ چون هر دو که وجودی می شود! نقیض (من شیء)، " لا من شىء " است نه (من لا شىء)!! این را یک " زهرا " می خواهد بفهمد!
شما همین شبهه را با خیلی ها در میان بگذارید، می بینید می مانند، چون خیلی از علماء ماندند! فرمود: (خلق الاشیاء لا من شىء)، نه (من لا شىء)! بیست و پنج سال قبل از اینکه حضرت امیر آن خطبه را بخواند، فاطمه (سلام الله علیها) خوانده؛ (الحمد لله الذی خلق الاشیاء لا من شىء). و همین در خطبه نورانی حضرت امیر در نهج البلاغه در هنگامی که بار دوم خواست جریان صفین را تجهیز کند، گفت: (الحمد لله الذی خلق الاشیاء لا من شىء)*.