دلیل وقاحت اروپا در استفاده از واژه «اشغال» جزایر سه گانه توسط ایران چیست؟

چهار شنبه 2 آبان 1403 - 17:0:0
دلیل وقاحت اروپا در استفاده از واژه «اشغال» جزایر سه گانه توسط ایران چیست؟

خرین دور از نشست‌های مشترک همکاری اروپا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با بیانیه‌ای سراسر ضدایرانی همراه بود و اروپایی‌ها با خوش‌رقصی در برابر ادعاهای پوچ امارات درباره جزایر ایرانی در خلیج همشگی فارس، موجی از واکنش‌های تند مقامات و افکار عمومی مردم در ایران را به راه انداختند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در بیانیه اتحادیه اروپا با تغییر لحنی محسوس از واژه «اشغال» درباره وضعیت حاکمیت مسلم و تاریخی ایران بر جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی استفاده کردند تا نشان دهد چشم‌آبی‌های وارث استعمارگری شمشیر را از رو بسته‌اند و به بازی همیشگی تفرقه‌بیانداز و حکومت کن بازگشته‌اند.

اینکه اسناد معتبر تاریخی همانند روشنی روز حاکمیت ایران بر این جزایر را ثابت می‌کند موضوعی است که جای بحث ندارد و حتی به پیش از تشکیل امارات و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس بازمی‌گردد.

بیشتــر بدانیــد:

شکست مفتضحانه فرهنگ غربی و رسوایی سیاستمداران غرب

به یاد صاحب فرزانه تفسیر «المیزان»

برای یک نمونه در اطلس یادبود پنجاهمین سالگرد انقلاب اکتبر که در سال ۱۹۶۷ از طرف شوروی انتشار یافته جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، به رنگ قلمروی ایران در نقشه‌ی خلیج‌فارس مشخص شده‌اند و زیر نام هر جزیره، تعلق آن به ایران در پرانتز ذکر شده است. این در حالی است که تشکیل کشور امارات به دسامبر 1971 بازمی‌گردد.

همچنین اروپا در حالی از برنامه دفاعی پهپادی و موشکی ایران انتقاد کرده و آن را تهدیدی برای «امنیت منطقه» عنوان کرده است که جمهوری اسلامی با مقابله کردن در برابر جنایات و تجاوزگری‌های روزافزون رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان و سوریه، وزنه اصلی حفظ ثبات منطقه و خلیج فارس می‌باشد و این کشورهای اروپایی هستند که با سکوت در برابر وحشی‌گری صهیونیست‌ها و باز گذاشتن قلاده این سگ هار به دنبال بحران‌آفرینی برای ماهی‌گیری از آن هستند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 2 آبان 1403 - 16:38:35