به نام «آرمان های جهان عرب»! به کام جنایتکاران صهیونیست

چهار شنبه 2 آبان 1403 - 16:0:0
به نام «آرمان های جهان عرب»! به کام جنایتکاران صهیونیست

حمله اخیر معترضان خشمگین به دفتر تلویزیون ام.بی.سی در بغداد نمونه ای از واکنش منفی افکار عمومی علیه برخی گزارش‌های رسانه‌ای است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نامشان یک نام عربی است، مجری‌های‎‌شان به زبان عربی حرف می زنند و بسیاری از کارکنان و کارشناسان آن‌ها از میان اعراب هستند، اما در واقع منافع عبری زبانان را تامین می کنند.

این داستان شبکه‌ها و رسانه‌های عربی زبان است که بجای توجه به آرمان‌های جهان عرب و جهان اسلام، این روزها به خدمت صهیونیست‌ها درآمده‌اند. کانال‌های رادیویی و تلویزیونی که اولویت‌شان نه افکارعمومی جهان عرب بلکه تامین منافع اربابان عبری و غربی خود است.

بیشتــر بدانیــد:

به یاد صاحب فرزانه تفسیر «المیزان»

شکست مفتضحانه فرهنگ غربی و رسوایی سیاستمداران غرب

تاثیر رسانه‌ها بر افکارعمومی جهان عرب

حضور رسانه های گوناگون در جهان عرب در  یک دهه گذشته  تاثیرات و  پیامدهای گوناگونی بر افکار عمومی جهان عرب داشته است. در عین حال نمی توان این موضوع را تائید کرد که افکارعمومی جهان عرب به طور کامل و دربست در خط موردنظر رسانه‌ها حرکت می‌‎کنند. 

لغو مجوز فعالیت شبکه العربیه در الجزایر/ الجزایر مجوز فعالیت شبکه خبری العربیه عربستان را در این کشور به خاطر وارونه جلوه دادن اخبار حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان لغو کرد. رسانه‌های الجزایری تاکید کردند که العربیه طی یک سال گذشته تمام تلاش خود را به کار بسته تا اخبار جنگ در غزه و لبنان را به‌ گونه‌ای باز نشر دهد که در راستای تضعیف روحیه فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها باشد.

سکوت شبکه‌های عربی در قبال کشتار فلسطینیان

از سوی دیگر، سکوت حمایت آمیز برخی شبکه‌های عربی در قبال تحولات غزه، با اعتراض اتاق مشترک گروه‌های مقاومت روبرو شده است. اتاق مشترک گروه‌های مقاومت در بیانیه‌ای اقدام برخی شبکه‌های عربی در قبال کشتار فلسطینیان را شرم‌آور و ننگین خواند و محکوم کرد.

شبکه های خبری جنجال آفرین در جهان عرب

باید توجه داشت که بسیاری از رسانه‌های جنجال آفرین در جهان عرب در واقع رسانه‌هایی هستند که از نظر منابع مالی وابسته به افراد و یا گروه‌های نزدیک به غرب به شمار می روند.


الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 

 


چهار شنبه 2 آبان 1403 - 16:21:11